View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har selv brukt Oxynorm og Oxycontin i halvannet år på grunn av smerter etter skader. Har forsøkt å erstatte med kodein-preparat som f.eks. paralgin forte og tramadol, men blir kvalme og dårlige av dem.
Har fått tilbud om flere typer psykofarma som nevnt lenger opp, men jeg vil ikke bruke noe som sløver meg ned heller. Denne behandlingen fungerer relativt greit.
Bruker en ganske lav dose nå på 20 mg i døgnet, men lege vil jo helst ikke at jeg skal bruke det pga fare for avhengighet..
Det blir man jo såklart, men smertene er værre enn avhengigheten.
Er så strenge at jeg må få utlevert ukesdosen av hjemmesykepleie.
Når jeg ikke har hatt smertestillende ligger jeg i fosterstilling med smerter. Ikke snakk om justering om man skulle ha mer smerter, men må klare meg med det jeg får. Ikke at det er noe å verken ruse seg eller kose seg med, men har alltid vondt, aldri er det helt bra. Blir litt lei. Så knasker i tillegg Ibux 600 sammen med 1g Paracet 3-4ggr i døgnet, det virker sådär.

De sier man bare må lære seg å leve med smertene... Tror ikke de forstår hvordan det er å leve med smerter konstant.

Så argumenteres det med at man utvikler toleranse, det stemmer nok, men også at det er de smertestillende som fremkaller smerten! At de forsterker den... Så om jeg bare hadde slutta med smertestillende så hadde det nok slutta å gjøre vondt også! Jaja...