View Single Post
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
Har lurt på hvorfor visse folk hater denne sjangeren.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg hater ikke countrymusikk, jeg bare misliker 99% av sjangeren såpass mye at jeg blir litt kvalm om jeg hører det.
For det første - countrymusikk er bare dårlig popmusikk med twang-gitar og mye "ao", "oa", "u"-lyder i vokalen. Det er som å høre James Hetfield synge ballader; ikke bra.
Punkt nummer to - Kom igjen mann, du kan ærlig talt ikke ta noen med boots, wranglerjeans og stetson-hatt seriøst. Når det er et image man må ha for å gjøre det bra innen sjangeren så sier det seg selv at produktet ikke blir all verden.
nr 3 - Det er en svært survete sjanger. For min del virker det som om alle countryartister kunne trengt en god psykolog. Mitt inntrykk er at veldig mange tekster handler om brennevin og damer, noe som er fett nok, men ikke når det skal surves og grines om det. Blues'en gjør det ihvertfall med stil...
Og siste punkt jeg gidder og skrive - Vel, jeg liker ikke hvordan det høres ut overall. Takten, vokalen, gitarlyden, teksten, alt.

Sitat av Isvarmt Vis innlegg
Når dere sier jeg hater country, lurer jeg jaggu meg på hva slags kliss dere hører på,
Vis hele sitatet...
Pantera hey, også texas-band.
Sleep, bare et eksempel på stoner rock, som jeg hører veldig mye på.
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
generelt sett så vil jeg kalle det meste av den "countrymusikken" på radioen som noe møkk som hører hjemme på dynga sammen med brukt toalettpapir.. Tekstene blir bare værre og værre, fikk høre den nye "sangen" av Tim Mcgraw og vre meg i smerte...fy f..., skal dette liksom spilles på country radioer verden over..jaggu ikke rart at så mange hater country hvis det er sanger som dette de legger til grunn for deres bastante konklusjon.
Vis hele sitatet...
Vel, her forklarer du veldig mye av problemstillingen din selv....