View Single Post
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Jeg må bare beklage for å anbefale benzo til deg, TS. Tenkte meg ikke godt nok om da jeg gjorde det, tok ikke i betraktning at du er ung og har lite erfaring med rus. Jeg er heller ikke gammel, men det kan hende at vi har ganske forskjellige forutsetninger når det kommer til å holde rusbruk i sjakk. Jeg har opplevd benzoavhengighet på nært hold og sett hva det kan gjøre med folk, derfor er jeg svært forsiktig med å ikke la benzo bli en del av kostholdet. Abstinenser fra benzodiazepiner er en helvete uten like, så det er en annen faktor som styrer min relasjon til disse stoffene. Samtidig er alkohol omtrent like ille på alle plan, om ikke verre når det kommer til fysiske skader, så det å bruke pils eller whiskey istedenfor ser jeg på som tull og selvbedrag.

Gå edru du, opparbeid deg erfaring og selvtillit, få mestringsfølelse (eller aksept for nederlag). Angst for en date med ei pen jente er veldig vanlig. Ikke tenk på en date som en mulighet til å få henne til sengs eller starte et forhold, damer er ikke fisk og du er ikke en fisker. Desperasjon og falskhet kan de fleste damer lukte på en mils avstand. Så innstill deg på å bli kjent med henne, lytt, vær genuint engasjert og vurder om hun er en person som passer for deg (i motsetning til å prøve hardt til å få henne til å like deg). Masse lykke til!
Vis hele sitatet...


Jeg er helt enig i at Benzo ikke er ideelt for en så ung kar med så liten erfaring, men jeg stiller meg oppriktig bak alle dine andre ytringer i denne tråden. Det er antagelig skrevet av godvilje, men hvis Freak har et eneste drawback så er det at de gjør ruskonsumenter til langt større stukere enn det ruskonsumentmassen utenfor Freak er. Det er garantert forskjell på hva slags miljø eller hvem man kjenner, men de fleste jeg er borti er ikke så løk, altså de som er sånn forsvinner fortere enn alt juggelet de tesjer med seg.