View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Rimelig sikker på at det ikke dukker opp. Var en her for en mnd siden som skulle begynne i barnehage med samme spørsmålnog han fikk ren vandel.
Vis hele sitatet...
På nettsiden til idrettsforbundet står det at narkotikaparagrafen jeg er dømt for dukker opp på attesten... I tillegg til vinningslovbrudd, vold og seksualbrudd.

Hvilke lovbrudd kommer på attesten? Idrettsforbundet.no

Men jeg finner ikke noe informasjon om man alikevel kan bli godkjent? Skjønner at det sannsynligvis må skje via en åpen samtale i såfall. Men om man blir helt utelukket uansett så kan man vel spare seg for hele prosessen..
Jeg finner dette "Organisasjonsledd i NIF plikter å sørge for at personer som ikke kan fremlegge en politiattest uten merknader, ikke får utføre oppgaver som innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreårige eller personer med utviklingshemming.

Generalsekretæren gis fullmakt til å gi utfyllende regler for praktisering av politiattestordningen."


Betyr dette at med anmerkning er jeg helt utelukket? Siden det står "ikke får utføre tillits/ansvarsarbeid med mindreårige"?
Vil oss med anmerkning bli ekskludert fra alt idrettsarbeid med barn?
Hvordan tolker dere det? Noen som har prøvd å få godkjenning av forbund fordet?