View Single Post
Sitat av Viking85 Vis innlegg
Bra at media tar tak i dette og advarer befolkningen.
Vis hele sitatet...
Skulle bare mangle dersom dette stemmer. Men problemet er bare at det er litt tynt å lage en sak basert på noe som er skrevet av én bruker på et nettforum.

Jeg har snakket med både politiet og Rustelefonen, og ingen der hadde hørt om "The Devils Shot".

Jeg har også forhørt meg med politiet angående dødsfallene, og de kunne ikke rapportere om noen overdosedødsfall i Vestfold i løpet av de siste par månedene. Uten at jeg med dette mener at "Sluzzz" ikke forteller sannheten.

Dette var også svaret jeg fikk fra Rustelefonen, angående den spesifikke blandingen som er beskrevet av "Sluzzz" i åpningsinnlegget, og om den kunne være så dødelig som han/hun har beskrevet:
- Hvis dette er et reelt fenomen, så er det tvilsomt at innholdet er de stoffene han beskriver. Man må ha ganske mye GHB (2-5 gram) for å oppnå en ønsket rusdose, og det er ikke vanlig at benzodiazepiner fører til overdoser, i hvert fall ikke tatt alene. Det virker litt fantastisk at kun et par dråper av dette skal kunne medføre en dødelig overdose. Hvis det viser seg at dette faktisk er et reelt fenomen, er det kanskje mer sannsynlig at blandingen inneholder et eller annet fentanyl. Det er imidlertid hevet over enhver tvil at en blanding av GHB og benzodiazepiner kan være farlig, men mest sannsynlig ikke i de svært små mengdene som det her er snakk om.

Derfor trenger jeg at noen kan fortelle litt mer om dette. Eventuelt at noen flere kan bekrefte at det faktisk finnes noe som på gata blir kalt for "The Devils Shot". Så hvis noen vil hjelpe til her, hadde jeg satt stor pris på det.