View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fint for deg.
Synes fint lite om mennesker som
a) ikke bidrar
b) snylter på ressurser
og sist, men absolutt mest viktig:
c) selv kan for situasjonen og aktivt velger å fortsette i de samme banene som fører til punkt a og b.

Du kan tyte om verdien av et menneskeliv alt du vil, men nei.
Som en totalt anonyom fremmed så er din (ts) verdi nøyaktig som så:
Summen av det du kan tilby felleskapet minus det du krever og tar ut av felleskapets ressurser.
Havner du på minussida kan du godt legge deg ned og gi opp for min del.
Vis hele sitatet...
Ærlig talt, her må du virkelig gå av din høye hest.

Bare fordi TS her forklarer sin livssituasjon, betyr ikke det at h@n intuitivt og bevisst velger å ta de valgene han tar. Hele innlegget ditt her antar at TS velger å ta det valget h@n tar. Det er et sett av hendelser som har gjort at TS har havnet der TS har havnet. At dette ikke er TS ansvar og "skyld" er det ingen tvil om. Men de omstendighetene TS har levd i har gjort at TS har havnet der TS er i dag.

Jeg oppfordrer og liker heller ikke at folk ikke bidrar til samfunnet. Jeg tror de aller fleste av oss misliker slike holdninger, selv de fleste av de som gjør det. Men nå skal det være sagt at vi er født inn i det samfunnet her. Vi er tvungen til å ta den samme veien her i samfunnet (da man ikke kan leve for seg selv, helt fritt utenfor samfunnet). Vi må gå på barnehage-skole fra vi er knøttesmå til vi er så å si voksne. Når da skolen er basert på doktriner og tilrettelegger ikke kreativitet og lidenskap, så gir det mening at noen ikke er tilfreds med sin hverdag. Her påstår jeg ikke at man skal opponere og ikke være takknemlig for den fantastiske muligheten vi har til kunnskap og utdanning, det jeg påstår derimot er at noen kan slite i det systemet man har i dag. Og det burde du har respekt for. Fordi i de aller fleste tilfeller ønsker ingen å leve på bunn av rangstigen i en enmannsbolig og ikke ha råd til snacks på lørdagen engang. Folk sliter av forskjellige grunner og fordi du har hatt det lett (eller ikke) betyr ikke det at alle klarer seg alene.

Staten har investert i enhver elev som går og har gått på skolen i dag. Elevene har heller ikke valgt å bli "sponset". Regjeringen og staten vi har i dag er valgt og lagd av fellesskapet. Fellesskapet investerer sådan i individet, uten individets samtykke. Da synes jeg du også må ha respekt for at individet kan ha ulike motiver og drifter enn det fellesskapet prøver å indoktrinere individet.

Selvfølgelig burde folk være takknemlig og verdsette det de har og det de har fått. Det kan det godt hende TS gjør også. Men her vil TS fikse sine feil og spør etter hjelp. Hvorfor skal du sitte her og lage masse antagelser som ikke nødvendigvis representerer TS sin situasjon engang?



Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Også har du lutfattige krigsflyktninger som starter fra bar bakke og bygger seg opp med utdanning og hardt arbeid.
Tror ikke priviligerte lille TS skal syte for mye om urettferdig utgangspunkt, men heller fokusere på hvordan han kaster bort de sjansene han faktisk får.
Vis hele sitatet...
Også har du de flyktningene som aldri kommer noe sted i samfunnet grunnet den mentaliteten du har (jobb hardt, null hjelp). De blir dårlig integrert og havner sådan i kriminelle miljøer og bidrar til mer herk for samfunnet.

Ikke alle innvandrere jobber ræva av seg og blir suksessfulle, det er en god del som havner på bunn av hierakiet og sprer pest og plage. Hvem sin feil tror du det er? "Vår" eller "deres"?