View Single Post
Sitat av Knask Vis innlegg
Det er kanskje verdt å nevne at inntak av 105 fleinsopp var det som skulle til for å "oppleve Gud" dersom du er interessert i å la debattantene få et helhetlig bilde av hvorfor nettopp du ble religiøs?
Vis hele sitatet...
De 105 var med på å gjøre meg religiøs, ja. Men den opplevelsen du henviser til var ikke det som gjorde meg kristen. Det var en opplevelse av nyere dato, som jeg ikke har skrevet om her inne (eller annetsteds). Fleinsopp er en snarvei til opplevelser av religiøs karakter, men jeg vet av erfaring at det er mulig å få lignende opplevelser f.eks. ved å meditere, uten inntak av substanser.

Men jeg kommer ikke til å forsvare standpunktene mine mer i denne tråden. Interesserte får heller kontakte meg per PM hvis de vil fortsette diskusjonen med meg. Forøvrig henviser jeg til mine tidligere innlegg i denne tråden, da de gir en grei oppsummering av hovedtrekkene i det jeg tror på. Min tro er også, i likhet med bl.a. alle livsformer, under kontinuerlig utvikling. Den er ikke fastspikret, siden jeg er mottagelig for input som kan revidere virkelighetsforståelsen min. Mange andre foretrekker å være mer dogmatisk anlagt, og griper nok instinktivt til folk som Gunnar Tjomlid eller James Randi for å finne svar på grunnleggende eksistensielle spørsmål. Smak og behag.