View Single Post
Crimea River
Alec's Avatar
401
Sitat av Lonely Robot Vis innlegg
Jaha, og har du kilder på det her?
Vis hele sitatet...
Om det var kilder på at muslimer tror at koranen er guds ord, så finnes det blant annet på Store Norske Leksikon under "islam".
"Troen på Koranen som Guds ord og Muhammad som Guds største og siste profet er grunnleggende i islam."
Fra Store Norske Leksikon, https://snl.no/islam


Jeg har spurt meg om det samme flere ganger, hva er det som får folk til å tro på noe det ikke finnes håndfaste beviser for, ting som kun er forklart i eldgamle bøker laget av primitive fortidsmennesker som blant annet trodde at jorden var flat.
I 2015 har vi utviklet oss så mye at det bør være åpenbart for de fleste (noe det er) at dette er ikke noe som eksisterer, allikevel velger mange å tro på det.
For meg er det ikke noe forskjell å tro på gud som det er å tro på spøkelser og det er totalt urealistisk. Det funker bare ikke i hodet mitt så lenge det ikke kan støttes opp med vitenskap og forskning.

Det kan jo ha noe med hvordan vi mennesker fungerer. Spesielt når man ser opplæringen av barna nede i muslimske land, hvor de tvinges til å lese fra koranen hver dag. Vi har jo sett eksempler på barn som tror de er dyr, så jeg har forståelse for at mange barn tror på dette. Voksne derimot er noe helt annet. I mange tilfeller kan det nok ha noe med makt og penger å gjøre. Det kan få mennesker til å gjøre og tenke de villeste tingene.
Sist endret av Alec; 2. desember 2015 kl. 15:52.