View Single Post
Sitat av Uglemos Vis innlegg
Passer nok bedre å spørre muslimer om hvorfor de tror på Koranen. Der er det mye vanligere å tro på den ordrette tolkningen, da de fleste muslimer mener at Koranen ordrett er Guds ord.
Vis hele sitatet...
Jaha, og har du kilder på det her? Jeg har ikke problemer i det hele tatt med å forstå hvorfor du tenker sånn, og det er nok veldig mange andre som også tenker sånn, men det er ikke så enkelt. Det finnes veldig, veldig mange muslimer, og de er like forskjellige fra hverandre som kristne er. Å male alle med en pensel på den måten blir liksom litt upresist.

Til TS: Jeg tror det er veldig mange forskjellige årsaker til at man tror på gud, men den jeg har mest sympati for er at kristne mener stort sett at det er et formål med ting. Hvis man er en kynisk ateist og ser på verden så ser man fort at ting blir litt... mekanisk. Alt bare går sin gang, årsaker og effekter, og det fører liksom ikke noe sted. Hvis man er kristen tror man på fri vilje, og man tror på at ting har et formål. Det er ganske enormt, i det store og det hele.
Sist endret av Lonely Robot; 2. desember 2015 kl. 15:01.