View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
Jobbet på et føyttefirma som installerte minibanker for danske bank i danmark.


Da hadde vi ofte de ny minibanken (selvfølgelig uten cash) på lager.

Vi kjørte de nye inn til det den skulle stå, dro ut den gamle og kastet de gamle utenfor lsgerbygget på plassen.

En teknikker installerte kontanter og aktiverte selve datasystemet.

Hendte jeg "lekte" litt med de gamle kasserte maskinen. Noen ganger fant man jo en krølle 100 lapp eller et vida kort inni dem


Kanskje du kan finne ut av hvem som kasserer de gamle maskinen i området ditt.

Vil ikke skrive navnet på dette flyttefirmaet, men plassen de stod på var midt på landet og uten oppsyn etter kl 16/17


De ble bestjålet 2 lastebiler tilogmed siden nøklene bare stod på plass der?

Sikkert bedre sikkerhet nå


Finner man ut hvor de gamle kastes i Norge kan man jo se litt nøyere på dem.

Gadd ikke å ta meg bryet på den tiden siden de aller fleste som har prøvd seg på minibanker blir tatt ganske fort.


Tror sånne bensinstasjoner som tar cash var bedre businiss i Danmark på den tiden


Bare vinkelsliper å dra ut seddel-holderen. Men én del av de gutta ble også tatt.


Er heller ikke noe ekspert på dette


Har venner som er speed freak som er veldig flinke til å sprenge opp alt av andre automater (typ billett automater, telefon automater osv) men tilogmed de har holdt seg unne minibank siden det er så sikret av både politi og vaktselskaper.

Jeg vet på andre type automater er ofte fenghetter nok til å smelte gjennom metallet til å få kassen til å falle ned, eller åpne en side såan kan dra den ut etterpå.


Sprengteknikk er nok den kunnskapen man trenger her tenker jeg.

Vet ikke hva slags signal blekkpatroner utløses av, men tviler på det er GSM, 3g eller WIFi/Bluetooth som de fleste jammere jobber på.
Sist endret av PapaMarathon; 14. juli 2019 kl. 10:25.