View Single Post
Sitat av lorentz Vis innlegg
Dersom du mener at kosthold og trening ikke er tilstrekkelig, så vil ihvertfall ikke medisiner være det, siden medinene ikke er noe annet enn kjemiske kopier av de samme substansene som kroppen selv produserer når man kjører en sunn livsstil.. Det tragiske er at disse medisinene ikke inneholder næringen som cellene trenger og man ender opp med at å få skjelvinger, kramper og attpåtil risikerer man å brenne seg selv ut..
Vis hele sitatet...
Jeg deler som sagt skepsisen til at medisiner kurerer alle problemer. Jeg velger selv å ikke bruke det, så lenge jeg klarer. Skulle jeg begynne på medisiner så er det hvis symptomene blir så sterke at jeg ikke kan komme meg til eller nyttiggjøre meg behandling, eller opprettholde en sunn livsstil. At det kurerer meg har jeg ingen tro på. Men, det er min situasjon. Jeg påstår ikke at den er lik alle andre sin situasjon.

Sitat av lorentz Vis innlegg
Har du drevet "litt" med yoga sier du? Ikke rart at det da ikke var en vidunderkur for deg. Dersom man skal ha noe utbytte av yoga, så må man kjøre en full runde hver dag og gjerne før frokost. Det holder ikke bare å drive "litt" med yoga og forvente at det har skjedd et under. Man må hele tiden sørge for at kroppen produserer beroligende og humørgivende neurosubstanser som dopamin, serotonin, gaba, endorfiner etc etc. Og det skjer gjennom sunt kosthold og fysisk aktivitet, men det trenger ikke å være trening. Jeg er overbevist om at et aktivt friluftsliv er mye bedre..
Vis hele sitatet...
Jeg drev ikke med yoga som noen kur heller, jeg nevnte det for å understreke at jeg ikke har noe imot yoga generelt, eller mener det er "hippietull". Et godt kosthold og sunt friluftsliv har jeg hatt. Det beskytter dessverre ikke mot alle problemer livet kan kaste på deg. Som sagt: gode råd, men ikke påstå at det er en vidunderkur for alle, for det er det ikke. All angst og depresjon har ikke rot i hjernekjemien. Av og til er det reelle ting i livet eller fortiden du faktisk må forholde deg aktivt til, ikke bare prøve å dempe med kjemi, enten naturlig eller medikamentelt.
Sist endret av *pi; 28. juni 2019 kl. 18:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.