View Single Post
burde vært möderatör
489
Sitat av Batabusa Vis innlegg
RRREEEEEEEEEEEEE!!!!
Men det er vel litt for vanskelig for enkelte i denne tråden å forstå denne delen av mennesklig natur. Kanskje har de autistiske trekk? Kanskje er de uintelligente? Kanskje de bare er så redd for å endre mening fordi de har så dårlig selvbilde at selv å bli bevist feil på nettet er for tøff kost?

Ihvertfall mange her som har fått sannheten servert godt og tydelig og tror fremdeles at det finnes en forherligelse av fedme, OG appåtil at det er mange nok som har LYST til å være overvektige, at det er et samfunnsproblem. (AHJAHAHHAHA)

Og for å bare sikre meg, NEI. Benekter ikke at overvekt er et "samfunnsproblem", men benekter hardt at problemet er forherligelse av overvekt og at nevnte overvektige ØNSKER å være i den situasjonen. For det er FEIL. Det er binært. FEIL. Ikke gråsoner.
Vis hele sitatet...
Bro... er det noen i denne tråden som fremstår autistisk så er det deg, trust me. Og jeg mener ikke det som en fornærmelse, er 100% real. Du burde få det utredet, just in case.

Jeg tror forsåvidt ikke at det finnes folk der ute som har LYST til å være feite, men jeg vet at det finnes folk som ikke GIDDER å gjøre noe med det. Å påstå at det ikke finnes gråsoner er FEIL.

See what I did there? :^)
Og seriøst, gi deg med personangrepene. Du har nå kalt, eller insinuert som en passiv aggressiv bitch, at dine meningsmotstandere blant annet er menneskelig lavmål, mindre intelligente og til og med tilbakestående! Voks opp!
Sitat av entropi Vis innlegg
OK. Vi tolker nok forskjellig, men jeg skal forklare hvordan jeg oppfatter dem.

1: Feite kvinner rekonstruerer reklamebilder, for å vise at fashion is for everybody og your body is beautiful because it is yours.

Reklame/media generelt presenterer veldig tynne folk, noe som får feite folk til å føle at de ikke hører hjemme i situasjonene som vises. F eks ser man aldri feite folk i noe som likner seksuelle situasjoner. Man ønsker å vise at feite mennesker også finnes, som noe annet enn triste og selvhatende mobbeoffer. Å være glad i sin egen kropp betyr ikke at man mener den er perfekt. Men kroppen vår er ikke bare utseendet vårt, det er vår måte å være i verden på. Det går an å være stolt av og glad i kroppen sin for alt det den lar oss gjøre og oppleve, selv om den har noen feil.

2: Dama ønsker at feite folk skal gå fra dette:

It took me a long time to accept myself. I hated myself. Hated how I looked, how much I weighed, everything about me.

Til dette:

in the last four years I have accepted myself for the person I am. I am not my weight or my size. I am a wife to a loving man. I am a mother to a beautiful 18 month old daughter. I am a friend and a college graduate. I may be fat but i am beautiful.

Ikke fordi hun synes overvekt er bra og at flere burde prøve det, men fordi overvektige også fortjener å være lykkelige, ha god selvtillitt og føle seg verd å elske. Hun forteller hvordan ovgivelsene nærmest forventer at de skal hate seg selv, at det skal være en skinny girl inni der som lengter ut. De mener altså at overvektige burde føle seg fremmedgjort i sin egen kropp. Den kroppen som er dem og som huser deres eksistens på jorden. Jeg synes det er rart å forlange av noen.

3: Adele sier ikke at hun er vakker fordi hun er overvektig. Faktisk sier hun ikke at hun er vakker i det hele tatt. Det hun sier er at, hold dere fast, det å være vakker (=tynn) er ikke så viktig for henne. Musikk er viktigere. Ser man det, det finnes kvinner som ikke har som fremste mål å være et sexsymbol, men å være flink til det man gjør!
Vis hele sitatet...
1. At alle kropper er vakre er en Disney fantasi som ikke stemmer overens med virkeligheten. Sykdom er ikke attraktivt. Fatties kan kle seg i Gucci-undertøy og posere foran kamera så mye de ønsker, men de lurer ingen...

2. Fair enough, har ikke noe å si imot det egentlig. Bortsett fra at hun er langt ifra "beautiful" lol

3. Adele sier på slutten at hennes mål her i livet er å aldri bli tynn. Det høres fryktelig bittert ut spør du meg. Som om man liksom ikke både kan være i god form og prestere bra som sangerinne. Hun er ærlig i starten av det sitatet. Bitch be lazy
Sitat av Lillepus Vis innlegg
Pappabetaler:
Siden det er lov å være personlig og gå etter person. Hva er din BMI?
Vis hele sitatet...
Over 9000. Hva er din a?