View Single Post
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Har ingen av problemene, faktisk så har jeg ingen kroniske sykdommer, hverken mentalt eller fysisk som er til hindring for å gå ned i vekt.
Men jeg prøver å si at det verden er så uendelig mer kompleks enn at man bare kan bestemme seg for noe.
Klart, for min del var det sånn, og for mange er det sånn. Men jeg var arbeidsledig i den tiden og hadde tid og siden vært heldig og forblitt sånn på tross av mindre tid satt av til det.


Det jeg prøver å si er at det er håpløst å si at det "bare er å ta seg sammen". Da hadde ikke problemet eksistert, vil faktisk gå så langt som å si at det er samfunnet som er problemet i veldig høy andel av problemet og ikke individet.

Du har tråder som dette, hvor folk fordømmer aksept av at noen er større enn andre. Da er de jo bare late og feite.

I tillegg er det knallhardt trykk fra media på begge sider, reklamer for feit mat, missvisende mcdonaldsreklamer for salater med nok dressing til å svømme i.
Og denne fastfooden er jo DESIGNET fra grunnen opp for å være avhengighetsdannende og kjører belønnningssentrene i hjernen.

Hva tyr du til når du har det jævlig fordi du blir dømt? Noe som får deg til æ føle deg bedre? Rusmidler som alkohol (fetende) eller fet mat?

Alternativet er å bryte loven og gå for narkotika. Da sier det seg sjøl at de fleste velger mat på kortsiktig basis.

Så å forenkle det sånn som du gjør, gjør det bare vanskeligere for de som står i det.

Til slutt, slutt å bli så defansiv, er ikke sånn at jeg var frekk med mindre du føler at jeg kanskje TRAFF litt med den siste kommentaren.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk så enkelt, hvis du bare har litt disiplin og noen som støtter deg som jeg fikk.
''Men jeg var arbeidsledig i den tiden og hadde tid og siden vært heldig og forblitt sånn på tross av mindre tid satt av til det.''

Der har du jo en unnskyldning.
Jeg trodde faktisk ikke det var grunnen, men du visste vel ikke bedre den gangen, så du lærte og gikk ned i vekt.
Det er jo bra at du klarte det da.
Problemet eksisterer når flere og flere begynner å klage på at de har det jævlig, så blåses det opp i media og folk dømmer = de som leser blir påvirka negativt. Da blir det selvfølgelig fokus på det enn det var før.
Ser ikke akkurat sosiale medier som noe positivt.
Jeg bruker rus for å kose meg, noen bruker det for å glemme verden. Hadde jeg hatt et problem med rus hadde jeg ikke klart å fungere engang, noe som det blir til slutt for overvektige også.
Det er bare sutring, det er du som bare kompliserer det.

Jeg har ikke noe i mot overvektige om de er glade og fornøyd med seg selv er det helt greit. Er de negative og klager
på at de konstant er feite, da er det et problem. Du gjorde jo noe med det fordi det ble for mye for kroppen din.
Når det går an å gå opp i vekt går det an å gå ned, det går bare litt treigere. Jeg er ikke den skjerp deg personen, det er bare at det finnes løsninger og ting er ikke alltid så komplisert, kanskje i hodet ditt, for det er lett å overtenke. Positiv tenking er ikke så lett i denne verdenen, men du har faktisk full kontroll over deg selv om du ikke lar deg påvirke.

Jeg kan gi et eksempel, jeg har ikke snusa siden forrige lørdag fordi jeg har 0 kr til neste uke. Det kalles viljestyrke. Jeg kunne lånt penger av venner, men gjør det ikke for jeg vil ikke, sier nei.
Tobakk sies å være svært avhengighetsskapende (når jeg tenker på det nå, så vil jeg jo ha det), men jeg venter heller for det kalles balanse, jeg kan jo slutte, men vil ikke for det er digg.
Før så kunne jeg snuse så være tom, så låne og låne, snuse og røyke samtidig, bruke alle pengene på det nesten.
Så alt er mulig. Og nei du TRAFF meg ikke.
Alle kan ha det vanskelig