View Single Post
Sitat av entropi Vis innlegg
Tvert imot er vel grunnen til at modeller flest er undervektige og/eller photoshoppet til det urealistiske nettopp det at klesbransjen tjener på at vi alle føler oss mislykket og trenger å kompensere ved å kjøpe fancy ting.



Fedme er et enormt helseproblem som bør adresseres på samfunnsniviå (noe som også gjøres). Din holdning viser imidlertid lite forståelse for alle de ulike og sammensatte grunnene til at folk er feite, og lite empati med de som sliter med dette.

Jeg kunne på samme måte sagt at det er urettferdig at jeg må bruke skattepenger på å hjelpe narkomane, jeg som har vært så ansvarlig og flink og latt være å bli narkis. Det synes jeg er en grov undervurdering av et komplekst problem, og en ekkelt selvgod holdning.
Vis hele sitatet...
Så du prøver nå å si at klesbransjen har gått over til en mer empatisk holdning som de kommer til å tape penger på?

Jeg burde kanskje nevnt at jeg har empati for dem som er overvektige grunnet sykdom eller fordi de har hatt en vanskelig oppvekst. Dette burde være ganske åpenbart, akkurat som med narkomane. Jeg har jobbet i fengsel og møtt på mange triste historier. Så for all del, vi skal hjelpe dem som virkelig trenger det. Samtidig syntes jeg det er et hån mot velferdsstaten at vi skal hjelpe dem som spiser dårlig mat og aldri forlater sofaen, rett og slett fordi de ikke gidder. Jeg spiser sunt og trener relativt regelmessig. Jeg er på langt nær fanatisk, men jeg passer på at jeg har en sunn og god kropp som fungerer i hverdagen.