View Single Post
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Den eneste grunnen til at kles reklamene har begynt å avertere mot overvektige er fordi de nå er i flertall, ergo de er tjent med å lage klær for feite. Dette handler ikke om at de bryr seg, eller syntes valker er sexy og kult. Det er rett og slett så enkelt som tilbud og etterspørsel.
Vis hele sitatet...
Tvert imot er vel grunnen til at modeller flest er undervektige og/eller photoshoppet til det urealistiske nettopp det at klesbransjen tjener på at vi alle føler oss mislykket og trenger å kompensere ved å kjøpe fancy ting.


Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Fedme er et enormt helseproblem i vesten, og det kommer til å koste oss dyrt i lengden. Og gjett hvem som må betale? Vi som holder oss friske og sunne og dermed kan jobbe og betale skatt. Det er sterk korrelasjon mellom overvekt og problemer som sykefravær og andre helserelaterte plager.
Vis hele sitatet...
Fedme er et enormt helseproblem som bør adresseres på samfunnsniviå (noe som også gjøres). Din holdning viser imidlertid lite forståelse for alle de ulike og sammensatte grunnene til at folk er feite, og lite empati med de som sliter med dette.

Jeg kunne på samme måte sagt at det er urettferdig at jeg må bruke skattepenger på å hjelpe narkomane, jeg som har vært så ansvarlig og flink og latt være å bli narkis. Det synes jeg er en grov undervurdering av et komplekst problem, og en ekkelt selvgod holdning.