View Single Post
Jeg synes synd i folk som er overvektige, for det er ikke alle som har kompetansen til å vite hvordan man gjør noe med det. Jeg er selv overvektig, men jeg har begynt å sette meg inn i kosthold om hva som er bra og dårlig for å gå ned i vekt. Jeg sliter med lavt stoffskifte så jeg føler jeg sliter litt ekstra for å gå ned i vekt, men har funnet ut at lavkarbo kan hjelpe meg. Jeg greier ikke alltid å holde det for jeg er mye ute med venner og ikke alltid jeg rekker hjem for å lage et sunt måltid.
Derfor syns jeg det er veldig dårlig at bensinstasjoner/restauranter osv ikke alltid har noe sunt man kan ta med seg i hånden. Og det er veldig synd. Noen ganger kan det ta lang tid å lage sunne måltider, og hadde de servert dette for en billig penge på esso, og reklamert riktig om det så hadde flere blitt glade vet jeg.

Det reklameres på TV for hamburger og pommes frites, og det syns jeg er veldig synd. Ja jeez de skal få selge den feite fast fooden sin så mye de vil, og man er jo oppvokst som regel med at et restaurant besøk med pizza er en belønning av et eller annet slag. Å få dra ut å spise når man var yngre var jo kjempe stas. Selv om det man gir barna er usunt og kan føre til et dårlig kosthold, for når de blir eldre kan de jo faktisk velge å spise så mye junkfood de vil, "belønne seg selv" hver dag om de vil.
Og det er veldig dumt.

Og i bursdager serveres det kaker som er lagd av sukker og smør. Som er kjempegode. Men det er jo ren gift for kroppen.

Jeg synes TV burde reklamere for sunn mat. Sunn livsstil uten å overdrive og drive folk til anorexia. De burde reklamere for hvor enkelt det kan være å slenge i hop et sunt måltid istedenfor å reklamere om hamburgere osv. Hadde folk vært litt mere bevisst om hva som er bra og ikke bra i det hele tatt som man ikke tenker noe over hadde ting vært litt annerledes.

De har hylle på hylle med godteri på butikken, når de egentlig burde fremheve sunn, god mat. Som for eksempel i helgene kunne de hatt reklame for grønnsaker og dip, eller ost og kjeks istedenfor sjokolade og smågodte. Bare det hadde hjulpet samfunnet på vei mot et sunnere syn på livet. Og prisen for en pakke oppskåret ost er jo billigere enn det er for en pose sjokolade fra nidar f.eks.

Og hadde folk greid å fått et sunnere syn på livet og visst hva som var bra å ta inn i kroppen så hadde de nok kanskje blitt litt stoltere enn de fleste overvektige er i dag, som skjemmes over seg selv. eller som skjemmes for å ta seg en sjokoladebit og vite at den legger seg nok også rundt magen.