Tråd: Meditasjon...
View Single Post
Det blir litt som den greia med i am that i am da ? at man bare er bevisthet og at, man lever i gud, eller hva man skal kalle det. Man sitter liksom på et tog og det går. Det er rart egentlig for jeg tenker ikke når jeg snakker, det bare kommer på en måte.

Men det er jo egentlig et bra utgangspunkt da, at du forholder deg sånn til det fordi det blir jo som peter russel sier.

Er litt mer praktisk selv lol, så tenker mindfulness elller meditasjon. Tenker at kanskje det har forskjellige navn men, har aldri egentlig spesifert det som noe, det er bare meditasjon eller mindfulness for min del, uansett måte og oppnå det på.. da jeg har tenkt at, det er mindfulness eller meditasjon da, man kan jo fokusere på forskjellige ting men meditasjon er bare det ikke mer.

Husker jeg leste en artikkel på NRlK der de sa at meditasjon kan trigge psykose hos 10%, men lurer på hva den prosenten er med folk som ikke mediterer. Det virka som de ikke fortår forskjellen på mindfulness og meditasjon, det er jo helt forskjellige tilstander... fordi de blanda mindfulness med meditasjon og så ut til og tro at det er det samme, men det er det jo ikke. Det viser jo hvor lite folk faktisk forstår om det... Kanskje eneste årsak til at jeg føler at det er noe jeg er ekspert på men kanskje det er fordi så få faktisk har gjort mye med det, det er vel eneste jeg føler at jeg er ekspert på, er god på mye men.

Synes det er litt synd. Tror kanskje mindfullness kan kanskje gi psykose men, det er jo ikke mulig og få psykose når man mediterer for det er jo noe som kommer fra det man tenker, det er min teori ihvertfall. samtidig som det at man ikke vet og jeg tror det er den største forskjellen, at man ikke vet det, det er først da det blir psykose når man tror på det hva en det er, uten og stille spørsmål. Føler jeg er litt der at jeg tenker at, det jeg tenker.. Kan jeg stole på det? På en måte gir det mening, sånn tilogmed hvis jeg er logisk, det er på en måte mulig at det jeg tenker og opplever er mer nøyaktig en jeg vil at det skal være, fordi det er for spesifikt. Det handler litt med hvordan andre folk i livet mitt oppfører seg, ubevist eller ikke. Tror folk flest tenker jeg er dum men. Men man må jo underbygge det med bevis, det er jo et problem for meg, men tror egentlig at mange jeg kjenner... Ubevist så forstår jeg på en måte hvordan de tenker og oppfører seg rundt meg. Spesielt en person som er trygg på meg, det er ganske ekkelt, fordi jeg kan se at, hvis jeg ikke er der så er den person sikker sånn også når jeg ikke er der, og det er ikke bra.

Tror det meste av psykiske lidelser, de jeg og har, tror jeg kommer fra det jeg tenker, som et resultat av hvordan livet mitt har vært. Hvis jeg ikke viste at jeg har angst så, eller tenkt på det, meditasjon, så ville jeg ikke hatt det. Det er litt kjedelig og ha løsningen rett der men teori og praksis møtes liksom ikke.

Føler litt at jeg ikke helt vet hvem jeg er og, men det er jo en tanke jeg har. Tenker egentlig at alle er gud og bevistheten eksisterer i gud, og alt av ondskap det kommer fra tanker.

Men jeg er en hermit egentlig. Se ford eg yoda på dagoba. Kanskje ingen force powers men... Føler nesten at george lucas beskriver gud Når yoda snakker med luke på dagoba.

Håper jeg ikke fornermer noen lol. Er litt unhinged akkurat nå, og som sagt. Det jeg skriver kommer liksom fra en plass, ikke fra det jeg tenker. Men det er jo et resultat av det jeg har tenkt og opplevd. Tror folk rundt meg, over tid så, slipper litt av det de faktisk tenker igjennom, men jeg vet jo ikke. Liker ikke ockham's razor men, fra mitt perspektiv så er det jo logisk, kanskje ikke for andre... Jeg vet at det jeg opplever er rett men jeg vet ikke helt om måten jeg tolker det på er det.

Har vist aspbergers men tenker at og være litt forskjellig kanskje ikke er en sykdom, det er jo dumt hvis man avviker fra hva som er "normal" da blir det en sykdom xD Synes ikke det høres ganske logisk ut.

Er litt full og snorta litt coke lol Fikk litt relapse, tåler ikke alkohol. Klarte en uke, satser på og gå mye tur og gå mye i skogen, føler jeg fikk en helt syk afterglow av fleinsoppen jeg spiste der, fokus og generelt, ikke og søke utenfor meg selv. Det lyser opp innenfra.

Men jeg snakker jo aldri når jeg er edru sånn ca, tilogmed ikke med folk på nett. Men tenker, hvis man skal ha det bra med andre så, man må på en måte være sin egen venn. Tror jeg har blitt litt skada, får jo stort sett bad trips, tåler det men det er ikke enkelt. Må være på et nivå der jeg føler at jeg er bevist og har kontroll. Husker jeg grodde mine egne sopp for mange år siden når sporer var lovlig, da fikk jeg kjempebra tur. Jeg var ute og sykla og gikk i skogen, det var ikke for heftig, men jeg trippa, føltes ut som meditasjon på et unaturlig nivå. Reflekterer tilbake til det og ser at jeg hadde det bra når jeg på en måte mediterte da, viste ikke at jeg gjorde det men.

Tenker at all den isolasjonen og tenkinga mi kommer ut nå lol...Føler liksom ikke at jeg passer inn i den her verden egentlig.

Og avslutter med og si at, så en video der, ja, noen hadde meditert og de så på en tekopp da. Og de mente at den ikke eksisterte på en måte, det er en fin linje egentlig. Man ser jo at tekoppen er der og, deter praktisk mtp. kommunikasjon og ha et ord for det.

Følte jeg hadde sykt mye inne egentlig... Det er jo greit og høre hva andre tenker om hva jeg tenker, og prøve å ikke tro jeg vet alt. Vet jo at jeg har et ego enda, benekter ikke det. Vet det ble ei suppe men, prøver og skrive "rett" men.. skriver stort sett sånn jeg er.

Må bare avslutte haha.... føles ut som jeg kan skrive en bok og gå tilbake og prøve og rette ditt og datt.