Tråd: Meditasjon...
View Single Post
Problemet med det er at, jo mindre man prøver og gjøre det, jo bedre funker det. Som jeg sa, når jeg glemmer meg selv på en måte, og blir fortapt i øyeblikket, det er somregel da jeg har mine beste meditasjon økter på en måte, det er ofte sånn, jeg blir så fokusert og glemmer alt. Men har aldri sett på det som en ting jeg må gjøre, eller at jeg må gjøre noe for og meditere. Det med lotus posisjon ++er egentlig bare tull, man må ikke fokusere på og meditere for og gjøre det. Tror alle kan det, og det kommer ofte naturlig når man gjør noe man liker og gjøre. Det kan være så enkelt som og sitte på bussen, vente på bussen, se en film, spille spill. Tror alle kan det sånn egentlig, og jeg vet at folk gjør det ubevist, problemet er egentlig bare og bevist finne fram til det.

Jeg vet av en kar som heter Peter Russel, og det traff veldig bra. Han kalte det effortless meditation, og det stemmer veldig bra. Han sa.

"For many of you, it might sound strange to hear that meditation should be effortless. If anything, you probably feel you’re not trying hard enough. But the opposite is actually true. Meditation works best when there’s no trying or effort. It’s about allowing the mind to relax.

While trying harder may help in many day-to-day tasks, when it comes to meditation, the harder we try, the more tense our minds become. And this defeats the entire purpose of meditation. Once you stop all effort and striving, you’ll find the mind settles down naturally into a state of quiet. "

Tenker det er mye der ute men, i stor grad så tenker jeg at. Det finnes mange fancy quotes osv. men det er få som sier at alt man trenger og gjøre er og meditere. Det er det eneste man kan gjøre, og med tid, for min del tok det kanskje 1 år men. Vil ikke si jeg er buddah eller eckhart tolle, jeg har og ser mine feil men, det er veldig få som forteller deg at alt du trenger og gjøre er og meditere.

Det er egentlig perfekt, nå lever jeg et veldig kjedlig live kanskje, der ikke mye skjer. Men man kan alltid meditere, f.eks når man sitter på bussen, man venter på noe, man må ikke sette av tid til det, man kan finne så mange øyeblikk iløpet av en dag, vet jeg sa meditasjon er effortless, og det er det. Men man kan også øve på det.

Etterhvert så vil man få sånne highs, bokstavelig talt. Man burde kansje sitte og kjede seg og vente på bussen men istedefor så mediterte du og sitter der og gliser rart Det er sånn! Ikke tenk at man må sette av tid til det men heller skape tid i det øyeblikket du befinner deg i akkurat da.
Sist endret av leadenfoot; 8. oktober 2020 kl. 19:06.