View Single Post
Jeg er ikke den mest aktive brukeren av rusforumet, helt enkelt fordi min ruskarriere begrenser seg til å røyke litt hasj og drikke litt for mye alkohol. Tror det er veldig viktig med en såpass liberal arena der folk kan finne svar på vanskelige spørsmål, som hva som er riktig begynner dose. Har de først kommet så langt i tankegangen om å prøve noe, er det etter min mening bedre å kunne få råd av andre til å gjøre det riktig - fremfor å sette livet på spill med å peise på.

Samtidig ser jeg med stor skepsis at Rivotril-tråder blir stadig flere, og at dette livsfarlige særdeles avhengighetsskapende middelet brukes i stort omfang. Ikke bare her på forumet er det tema, men man ser det i på "russcenen" i de fleste større byene at dette er av de mest brukte midlene i blandingsrus.

Da jeg som ungdom begynte å lese på freakforum, og leste rustrådene med stor nysgjerrighet ga det meg en viss status i gjengen at jeg kunne fortelle detaljer om mange ulike rusmidler. I vår gjeng var holdt vi oss stort sett til cannabis og alkohol (hjemmebrent), og det er få av disse som gjør noe spesielt annet i dag.

For min del skulle jeg ønske det var flere gode debatter om rusproblematikken, og de følgene dette får for enkeltmennesket når det utvikler seg til en avhengighet. Kanskje dette kan være forebyggende. Samtidig så anser jeg rusmisbruk som symptom på andre psykiske lidelser, som senere blir en lidelse i seg selv.