View Single Post
Jeg kommer fra en bygd, og har bodd på en gård (inntill jeg ble hybelkanin i høst). Jeg har alltid hvert fasinert av alt som har med tusser og troll, og overtroiske ting fra gamle dager å gjøre. Så jeg har hatt en del creapy opplevelser i barndommen. Når jeg var en 10/11 år, så var jeg mye ut i skogen med kamerater. Fremdeles like skremmendes. Jeg og en kamerat var på stølen våres med familien hans. Vi elsker å fiske, så vi skulle dra til et av to tjern, som ligger like ved stølen. Det var fullmåne den kvelden, så da skulle vi prøve å ta storfisken. Det var stille vann, ikke noe vind, fullmåne, akkuratt som en leser om i sagn fra før i tiden. Vi hadde fått noe fisk, og plutselig så vi noe bevege seg i vannet. Vi tenkte at det var en fisk, så vi kastet ut. Da traff jeg noe, det dro hardt i stanga mi, jeg kjenner at det ikke er fisk, så ryker sena, da ser vi et par lysne øyne. Så blir det borte. Aldri har vi løpt så fort opp til hytta igjen. Vi var helt skrekkslagne, men ble trøstet og roet ned da vi kom til stølen igjen. Bestemoren min kom på besøk dagen etterpå, siden hun er oppvokst på gården der jeg bor, og har alltid hvert på stølen. Vi fortalte henne det vi opplevde den kvelden, da sa hun at det var den såkalte Nøkken. Hun sa at oldefar og onkelen hennes, også har sett denne skikkelsen og Huldra.

Værsåsnill ikke le, jeg har frysninger og skjelver når jeg skriver dette.

PS: Har flere opplevelser om dere vil høre mer. Har også flere historier om familien min, fra gamle dager dere kan få høre, bare send PM