View Single Post
Det var ved Haukeland Sykehus, for ikke mange årene siden dette skjedde. Jeg var på barneavdelingen der jeg lå etter en operasjon.

Rullestolkjøring var et stort pluss på denne tiden for meg, samt døråpnerne på sykehuset. Jeg så de som morsomme og geniale. Jeg og min mor kunne være flere timer i vestibylen på sykehuset, uansett hvor kjedelig hun hadde det. Jeg fikk kjøre rullestolen innen vår avdeling, men ikke bort til heisen (da krysset man psykiatrisk avd. eller noe).

Vågal som jeg var, tok jeg sjansen. jeg kjørte bort til heisen, noe jeg angrer på. fordi fra den psyk. avd. kom det to eldre damer. ca 50-60 år.

hun stoppet rullestolen min, og fikk hun andre til å holde den. jeg var forsvarsløs her.
hun satte seg ned foran meg, med stanken av alkohol på ånden og spurte meg: liker du harry potter? flere ganger, med bergens-dialekt.

sykepleieren min fikk øye på dette, og hentet min mor. jeg sa ja til den gamle dama foran meg, så hun prøvde å trille meg bort (gudene vet hvor), såjeg reiste meg opp (noe som var et mirakel for gamle-dama. jeg løp til mamma, og hun konfronterte den dama med alkohol-ånde. de kranglet om at mamma ikke gav meg kjærlighet osv osv.

det er nok den ekleste følelsen. noen gang!