View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Hvorvidt du var under span eller er under span er egentlig ikke så spennende. Kanskje finner du mer ut av svaret fra nkom men sannsynligvis ikke. Kanskje var det ikke span og bare i ditt hode at skjedde. Heller ikke veldig spennende.

Men om du var en skikkelig av betydning i miljøet og politiet vet om dette, enten via tips, tysting eller at du har dukket opp å radaren så ofte at de valgte å gå deg etter i sømmene så tviler jeg fortsatt på at snuten henlegger en sak om de faktisk VET du var en stor fisk.

Det som for meg virker mer sannsynlig er at du villet tauet, eller kanskje du blir taua om det er nå du er under span. Du vil bli tiltalt og i retten må du forsvare alt. De kommer til å gå gjennom økonomien din år for år i detaljer. Du skriver du har egen bolig. Ja, hvor kom egenkapitalen fra? Har du dyre vaner eller dyre ting? Kan du sannsynliggjøre at slikt er kjøpt og betalt på skattbar inntekt eller har du hatt et forbruk som tilsier at du har hatt tilgang på penger fra kriminell virksomhet.

I min verden så henlegges ikke slike saker, de etterforskes til de får nok på deg til å få deg dømt. Selv om du flyttet kilo for flere år tilbake. Og når du evt. dømmes i retten så må du ikke bare i fengsel men du risikerer å få inndratt bil og bolig og dyrt innbo om det er sannsynlig at det er kjøpt med knarkpenger.

At snuten skulle velge å tenke på oppvekst, at du ikke ser ut til å selge nå eller at du fremstår som en fin fyr også bare henlegge om de VET at du har gjort mye dritt det har jeg faktisk ingen tro på. Greit nok at du gjentar at også politifolk er mennesker, men de er nok først og fremst politifolk som gjør jobben sin.

Om dette ikke gjaldt knark, men vold, drap, voldtekt etc så klarer du vel å se de ikke hadde lagt bort en sak kun for å være medmenneske? Det blir jo ikke annerledes bare fordi det dreide seg om knark. Og spesielt ikke om du faktisk flyttet kilosvis av tyngre stoffer. I juridisk forstand så er du jo ansvarlig for dine handlinger selv om det er feks 3 år siden sist du var i gamet. Og tror nok både jurister og snut ville tenkt at om du feks har innført mange kilo med pulver, så ville de tenkt mer på antallet du indirekte har dratt lengre ned i dritten med å selge stoff, eller innføre tunge stoffer enn de ville tenkt på din oppvekst eller at du tross alt en en hyggelig fyr å prate med. I deres øyne har du solgt narkotika og beriket deg selv på andres elendighet og slikt blir ikke henlagt.

Har de hatt span og komm.kontr. på deg så hadde nok snuten hatt nok på deg til at noe hadde skjedd. Enten varetekt eller at de fortsatt driver på og etterforsker deg og bare later som de er greie gutter.
Vis hele sitatet...
Vi får se. Blir hvert fall spennende å se hva kommisjonen sier. Beste utfall ville jo vært at jeg ikke har vært under overvåkning, og at de vet betraktelig mindre enn hva jeg antar. Tror det vil oppleves ubehagelig om jeg finner ut at noen faktisk har sett/hørt alle mine aktiviteter, når jeg tror jeg har vært helt alene. Den følelsen tror jeg blir ekkel!

Så håper selvfølgelig på negativt svar. Uansett er jeg veldig fornøyd med at de siste sakene ble henlagt (ikke at jeg innrømmer å ha gjort det jeg ble sikta for). Men det er deilig å slippe den prosessen Årsaken til at de ble henlagt vil vel bare bli synsing og antagelser for oss alle, og jeg har ingen plan om å spørre jurist om dette. For meg er det jo en selvfølge at sakene ble henlagt da jeg er uskyldig