View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Takk for varme ord, _abc_! Det å snu om livet er ikke enkelt. Jeg har drevet med lysskye aktiviteter og levd «in the fast lane» i 8 år, og det å skulle legge fra seg hele den livsstilen, og ikke minst vennene, er utfordrende! Også skal man i tillegg starte studier, snakke med psykologer og samtidig bygge et nytt, sunt nettverk. Vel, hadde du sagt til meg for to år siden at jeg skulle havne her, hadde nok jeg (og de fleste andre) bare ledd.

Som Kjelldriver sier, tror jeg ikke vi skal undervurdere medmenneskeligheten til enkelte i Politiet. Det var 6 betjenter som «hadde ansvar» for meg, og vi møttes regelmessig. Hadde noen gode samtaler om livet, og jeg hadde en del psykiske plager som gjorde at for at vi alle skulle få det lettest mulig, måtte de ta noen hensyn i kontakten. Og det gjorde de støtt, og vi pratet åpent om det.

Så jeg tror faktisk vi fikk den båndet som Kjelldriver nevner, og at de genuint ønsker meg alt godt, og vil kaste meg et bein for at jeg skal klare det. Tror de ser at veien tilbake til rus/kriminalitet er kort dersom jeg må sone.