View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er noe som gjør at dette høres helt usannsynlig ut. Du sier at du var en betydelig person sikta for noen svært alvorlige punkter ( som tilsier at du skulle vært i varetekt inntil rettsak og dom) , det ble ikke rettsak men telefonavhør (som de kun gjør i mindre saker), og du endte opp med en liten samfunnsstraff for to små piss-saker som du kaller det og andre forhold ble henlagt.

Hvis du er sikta for svært alvorlige lovbrudd skal det nesten et under til for at saken blir henlagt, og har de så lite bevis mot deg så har de hvertfall ikke satt inn ressurser på å filme deg med skjult kamera, spane på deg og avlytte deg. Med mindre disse svært alvorlige siktelsene var alvorlige nok til å sette igang den prosessen og de ikke fikk noe å ta deg på i overvåkingsperioden.. Det kan skje men det skjer oftere at man tror man har vært overvåka uten å vært overvåka.

Hvilke siktelser gjaldt det om jeg får spørre?
Gjengi gjerne ordlyden i svaret fra NKOM her, spennende å se om de syns det er mistenkelig at man spør eller om de svarer konkret og informativt
Vis hele sitatet...
Helt enig, det høres jo helt høl i huet ut. Men, at man har alvorlige siktelser på seg gjør ikke automatisk at man må sitte i varetekt. Det meste har foregått på, hva skal jeg si, indirekte bevis. Det er jo derfor det blir spennende å kanskje få et innblikk i hva de faktisk har fått med seg. For jeg vet jo hva jeg har gjort, men hvor mye av det de har fått med seg, vet jeg ikke.

Nå må det nevnes at jeg var ekstremt forsiktig, og hadde et opplegg der jeg gjorde så og si ingenting selv. Hadde folk som jobba for meg. Og da blir jobben med å samle bevis tung. Det kan godt hende de har overvåka meg, men grunnet min fremgangsmåte ikke fått noe konkrete bevis. Jeg oppførte meg jo som om jeg var overvåket da jeg var sikker på at det var tilfellet.

Siktelsene gjaldt salg og befatning av store mengder tyngre stoffer.

At det ble gjort et telefonavhør kan si noe om at sakene ikke var så grove, men det sa jeg jo selv i tidligere svar. Jeg hadde jo egentlig tenkt å møte opp og forklare meg om de store sakene, men dette ville de da ikke ha. Har et inntrykk av at jurist «sparte» meg, og ønsket ikke at jeg skulle si noe hun måtte ha fengslet meg for i ettertid.