View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok kontakt med Kontrollutvalget for kommunikasjonskontroll i dag, venter spent på svar.

Jeg tok virkelig mine forhåndsregler når jeg var i gamet. La mye innsats i kontraspionasje. Men, grunnet en annens glipp ble jeg sikta for noen svært alvorlige punkter. Så for meg å måtte sone en stund da de over lengre og intensiv etterforskning hadde garantert samlet nok beviser til å overbevise dommer om at jeg var skyldig.

Siden den tid (over ett år siden) har jeg skjerpa meg. Fikk samfunnsstraff for noe smågreier som jeg gjennomfører uten problemer, går i rusbehandling, blitt utredet, diagnostisert og kommet meg i psykiatrien. Trukket meg helt ut av det kriminelle miljø, kutta ut ALLE. Slutta helt med rus og alt tullball. Begynt å studere, tok rett og slett ordentlig tak.

Jeg foreslo nye avhør i alle sakene mine for å legge korta på bordet, og satse på å få betinget siden jeg har gjort så store rehabiliteringstiltak. Da jeg stilte opp i telefonavhør hadde jurist bestemt at det kun skulle taes avhør i to små piss-saker (der jeg fikk samfunnsstraff), altså ville de ikke at jeg skulle innrømme de store greiene.

Jeg var en betydelig og godt synlig person i miljøet, og det ble brukt store ressurser på meg da det stod på som verst, så de merka godt at jeg var ute av gamet. Hadde en liten mistanke om at Politiet hadde avlytta meg, og fått med seg de store omveltningene jeg hadde gjort, at jeg virkelig prøvde hardt for å komme meg på den smale sti. (Jurist henla i denne perioden flere saker h*n etter mitt og advokaten min sitt ståsted ikke hadde trengt å henlagt). Og at de ville se det an, om jeg faktisk greide det, også gi meg en second chance. Og visst faen! Fikk de tre siste sakene mine henlagt! Ringte juristen for å bekrefte at det var de siste, og h*n sa «ja, nå er du vel glad?!» Snakka også med en politibetjent jeg har hatt mye med å gjøre opp igjennom, og vedkommende sa at «nå har du fått en ny sjangse her, IKKE drit deg ut!»

Høres sikkert helt loka ut for mange, men jeg har virkelig jobba knallhardt for å bli en bedre person. Og det tror jeg de har merka, og belønnet meg med. Berusende følelse hvertfall, at jeg slipper å avbryte skolegang og selge hus og hjem for å inn å sone, og komme ut igjen til ingenting. Stor byrde lettet fra mine skuldre!

Men, i kjølevannet av alt dette er jeg selvfølgelig nysgjerrig på hvilke grep de har tatt for å etterforske meg. Jeg vet jo alt galt jeg har gjort, hadde vært litt gøy å sjekka hvor mye av det de vet. Så tenker å bruke litt krefter på dette nå, å få innsyn i så mye som mulig.

Leste samme stillingsutlysning som deg Revbatim, og fikk inntrykk av at dette er en avdeling som har lov til litt mer enn en «vanlig» etterforsker.