View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Ingen steder i den tråden her har det referert til eller kommet med sitater der hvor vitenskapelige studier er henvist. Jeg vet heller ikke hvor du har fått informasjon du referer til i denne kommentaren heller.

Hvis kokain bare blokkerer dopamin opptak og av den grunn holder dopaminen lengre i blodbanen, så vil alt man gjør oppleves som mer belønnende. Uavhengig av om det blir utløst mer eller ikke. Så skjønner ikke helt hvordan det skulle fjerne poenget mitt?

Psykologisk sett så er det dette som medbringer en nedtur. I tillegg til avhengighetsproblemer knyttet til en slik problematikk. Det er faktisk det faktumet at man har hatt en drit stor "high period", som lett kan medføre at folk føler seg mer dritt etterpå, fordi alt de gjør vil ikke lenger ha samme katalysert effekt som om de var på kokain. Om du vil kalle dette en nedtur eller ikke er ditt eget syn på hva en nedtur er. Så når TS spør om det er vanlig å ha slike "nedturer", så representerer det hans oppfatning av hva en nedtur er. Ergo, dere har to forskjellige syn på hva det vil si å ha en nedtur.

Ja, man ville nok ikke naturligvis fått en nedtur der man fysisk "tømmer dopaminlageret". Men, om man oppfatter en slik drastisk endret tilstand, for så å gå tilbake, som en nedtur. Så er det vel da det?

Det at du "kjenner til", "vet at", "Når jeg snakker", "jeg skjønner" er ganske så irrelevant når du påstår at dette er vitenskapelig bevist, men da ikke referer til noe bevis heller. Så virker det for meg som mer synsing enn at jeg faktisk tar opp problematikken som bl.a. TS kjenner på.
Vis hele sitatet...
Det jeg refererer til finner du over alt på nettet med plenty av pålitelige kilder. Dette er ganske "common knowledge" så viss du bare gidder å gjøre litt research så finner du utav det. Her har du kildene på det forrige innlegget mitt:


(1) NIDA. Methamphetamine: Abuse and Addiction. Rockville, MD; 2006 Sep.
(2) CDC. Methamphetamine Use and Risk for HIV/AIDS. Atlanta, GA; 2007 Jan.
(3) Mathias R. NIDA Initiative Tackles Methamphetamine Use. 1998 Jun.
(4) Kosten TR, Singha AK. Stimulants. In: Gabbard GO, editor. Treatments of Psychiatric Disorders. 3 ed. 2001.
(5) Barr AM, Panenka WJ, MacEwan GW, Thornton AE, Lang DJ, Honer WG, et al. The need for speed: an update on methamphetamine addiction. Journal of Psychiatry and Neuroscience 2006 Mar 6;31(5):301-13.


Men du er tydeligvis mer opptatt av å komme frem til logiske forklaringer basert på din egne begrensede kunnskap. Jeg opplever igrunn at du bare ute etter å kverrulere og det gidder jeg ikke å kaste vekk tiden min på