View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Handler om kjemi i hjernen alt dette med nedtur, og det er en helt logisk kjemisk forklaring på at man ikke får nedtur på cola ( les lenger oppe)Akkurat som om det er en kjemisk forklaring på at man får nedtur på amf og mdma

At folk får varierende grad av nedtur på amf og mdma vet jo jeg og, klart det er personlige forskjeller her. Jeg tåler ikke MDMA feks, blir kronisk deprimert i laaaang tid etterpå. Og jeg har selvfølgelig vært borti at folk får varierende grader av nedtur og takler det på forskjellige måter.

Den colaen jeg har fått har aldri smakt noe av det du nevner, denne fikk jeg i USA, grunnen til at jeg vet at det er god cola er fordi den funker sånn som cola skal...20-30 minutter med opptur før man lander mykt og behagelig.Påfyll etter senest en time. Mye mer intenst og fantastisk en amfetamin. Sinnsyk opptur uten alt tankekjøret og stuke oppheng man får på amf. jeg har aldri likt amf, men digget kokain!! I USA får man kokain når man kjøper kokain. Ikke sånn som her i Norge hvor 90% av kokain er utbøffet drit med amf i. Når folk kommer her og sier de blir loka en hel natt av "god cola" og får tidenes heftigste nedtur så sier det seg selv at det har ingenting med cola å gjøre, Jeg har opplevd SÅ mange ganger at folk har tilbudt meg "dritgod cola" der jeg omtrent har sniffet på meg en nedtur. Derfor blir jeg så jævlig provosert av at folk stadig vekk skriver om cola når det så tydelig er amf de har fått i seg..

og si meg, hvordan kan du påstå at du får kokain med 95% renhet? har du ditt eget lab du tester det i ?
Vis hele sitatet...
Skjønner virkelig ikke hva du mener med "kjemisk forklaring" på at folk ikke får nedtur?

Sentralstimulerende stoffer går rett på dopamin/belønningssystemet vårt og får deg derfor til å føle deg jævlig bra. Man vet også at etter langvarig bruk, så vil kroppen vende seg til og samhandle rundt stoffet man har tatt regelmessig. Så at noen, biologisk sett, vil stoppe å utløse dopamin av naturlige årsaker (enten om det er en nedsettelse eller minking i utløsning) er ikke usannsynlig. Det kan da bli oppfattet som en "nedtur".

Synet ditt på at det er "kjemiske forklaringer" på nedturer gir i bunn og grunn ikke mening heller. Du har akkurat vært stimulert som et helvete, selvfølgelig vil du føle at det vanlige liv ikke er fullt så bra. Du kan fint da få en liten psykisk "nedtur". Samspillet mellom fysiske og psykiske prosesser i kroppen din er mer sammenknyttet enn de fleste vil like å tro. Så, det at du opplever noe psykisk, kan veldig lett påvirke deg fysisk også.

At du sitter her i 40-åra på din "høye" hest og prøver å belære folk om hvor bra kokain er, i tillegg til å spre dine fordomsfulle syn ovenfor andre brukere, er rett og slett bare trist. Skulle håpet på at flere av de som hadde nådd den alderen hadde fått banka inn litt respekt, medmenneskelighet og omsorg inn i huet. Men nei da, enda et eksempel på at alder bare er et tall.
Sist endret av Sopphuet; 2. januar 2019 kl. 20:20.