View Single Post
Sitat av smilinh Vis innlegg
Ta det i Norge, da får du garanti og.

Jeg var uheldig å klarte å knekke den ene fasetten første uka(tannlegen limte på feil), da var det bare å dra innom også fikset han det, selvsagt helt gratis.

Om du tar med fly+hotell, så sparer du ikke mye på utlandet.

Du finner nok fasetter til under 6k. Om du er student, så får du studentrabatt.
Vis hele sitatet...
Enig. Fasetter havarerer en og annen gang. Det vanligste er prosedyrefeil ved sementering (liming), selve fasetten er defekt eller suboptimal innsliping av bitt. Kjipt å må reise til utlandet for å få gjort om 1 av 6 fasetter

Sitat av pipestilk Vis innlegg
Tusen takk for informativt og innsiktfult svar. Selv føler jeg at jeg har krav på erstatning(jeg har ikke prøvd enda), da jeg har gått på konttroll etter kontroll med tannen jeg nå måtte trekke.I følge både tannlege og spesialist har tannen vært helt tipp topp før jeg la krone på rotfyllingen. Den rotfyllingen ble nå reinfisert av betennese på grunn av at noen røtter ikke var fjernet (oversett)selv om jeg sjekket tannhelsen en uke før smertene kom på rønken. Der fikk jeg beskjed at tannlegen ikke sjekket slik med den type rønken og ikke var speisalist på rotfyllinger. Den samme tannlegen har greid å ødelegge emaljen på alle tennene med hard pussing og skjæring bort av tannsten.


Men om dette er noe Helfo dekkker kan jeg uten problem gjøre det i norge, men det er noe med å vite prossesen man må gå frem for å få det til. Bør jeg da kontakte en uavhenig tannlege å fortelle historien?Mitt intrykk er at tannleger kvier seg for å innvolvere Helfo.

Ellers trodde jeg det med Helfo mer gjaldt erstatninger dersom det skulle bli komplikasjoner med tennene.
Vis hele sitatet...
Man har ikke funnet den ene av de to kanaler i den fremste av de to kinnrøttene. The illusive MB2. Rotbetennelse vises ikke på EU-kontroll-røntgen nei. Det er ekstremt enkelt å fylle ut erstatningsskjemaet på NPE. Det et legit det eneste du må. NPE innhenter journal og røntgen, og vurderer om behandlingen har vært i tråd med god skikk. Er den ikke det vil du få dekket kostnadene for å gjennopprette tilstanden til slik den var FØR behandling. Er tanna vekk vil du kunne få dekket utgifter til et implantat. Det er ikke et spørsmål om skyld, ei heller rammes tannlegen direkte. Ordningen er til for å ivareta padeoenten. Vi betaler 25 laks i året i avgift til NPE, så fint at penga kommer til nytte

Sitat av pipestilk Vis innlegg
Tusen takk for informativt og innsiktfult svar. Selv føler jeg at jeg har krav på erstatning(jeg har ikke prøvd enda), da jeg har gått på konttroll etter kontroll med tannen jeg nå måtte trekke.I følge både tannlege og spesialist har tannen vært helt tipp topp før jeg la krone på rotfyllingen. Den rotfyllingen ble nå reinfisert av betennese på grunn av at noen røtter ikke var fjernet (oversett)selv om jeg sjekket tannhelsen en uke før smertene kom på rønken. Der fikk jeg beskjed at tannlegen ikke sjekket slik med den type rønken og ikke var speisalist på rotfyllinger. Den samme tannlegen har greid å ødelegge emaljen på alle tennene med hard pussing og skjæring bort av tannsten.


Men om dette er noe Helfo dekkker kan jeg uten problem gjøre det i norge, men det er noe med å vite prossesen man må gå frem for å få det til. Bør jeg da kontakte en uavhenig tannlege å fortelle historien?Mitt intrykk er at tannleger kvier seg for å innvolvere Helfo.

Ellers trodde jeg det med Helfo mer gjaldt erstatninger dersom det skulle bli komplikasjoner med t
ennene.
Vis hele sitatet...
Helfo dekker den behandligen som er refusjonsbetettiget. Du trenger aldri snakke med dem,da de fleste tannleger har direkte oppgjør. Tannlegen vet når du har krav på refusjon ->vi trykker på en knapp i journalen -> beløpet på kortterminalen blir mindre -> helfo utbetaler mellomværet direkte til tannlege
Sist endret av anonanon; 25. juni 2021 kl. 23:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.