Tråd: MDG vs Rødt
View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Femten år er over natta all den tid den økonomiske nedgangen vil starte i det kongen har signert. Vi husker alle olje-nedturen i 2014 og konsekvensene det fikk. Det samme, bare verre, ville skje dersom man vedtok å kutte vekk oljen om 15 år. Å se for seg at det går an å utvikle en eller flere industrier som skal klare å erstatte oljen på så få år i nedgangstider, tror jeg er umulig.
Vis hele sitatet...
Oljenedturen i 2014 kom over natta. Endå meir over natta enn ei gradvis nedbygging over femten år. Men reint konkret, korleis foreslår du vi skal ta utfasinga?
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Tyskland blir i Europa sett som foregangslandet for det grønne skiftet, men har lite i form av reduserte utslipp å vise til.
Vis hele sitatet...
https://www.umweltbundesamt.de/en/in...-gas-emissions

Dei ser ut til å vere ueinige med deg.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Hvor billig de slipper unna kommer an på velgerne og politikerne. Jeg tror det hadde blitt passe kjipt for Tyskerne om de fant ut at de skulle nedlegge produksjon av biler og tungmaskineri fordi de har tjent seg rike på de (og utslippene) gjennom mange år.
Vis hele sitatet...
Og så da? Det er stråmannsargumentasjon frå di side. Ingen har foreslått det. Mange har derimot foreslått at dei bør elektrifisere produkta industrien lager.

Det vil og kutte behovet for olje...
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Noe de nesten gjorde, når de gjorde en miljøpopulistisk blunder av de store og vedtok å stoppe kjernekraftverkene sine i 2011. Jeg er sikker på at jubelen stod høyt i taket hos Bellona, Greenpeace og diverse andre miljøorganisasjoner da.
Vis hele sitatet...
Ja, utvilsomt. Det var panikkhandling fordi kjernekraft var veldig upopulært. Frankrike viser verdien av kjernekraft.