View Single Post
I vår skoles reglement står det ingenting om at jeg, som elev ikke får ha admin-rettigheter. Det eneste det står er:

Sitat av Kontrakten for Elev-PC
All bruk av datamaskiner reguleres av skolens IKT-reglement. Datautstyret skal kun brukes av eleven til eget
opplæringsbehov. Eleven er selv ansvarlig for å ta sikkerhetskopi av lagrede data på egen datamaskin. Skolen skal ha
administratorrettigheter til datamaskinen, med rett til innsyn, revisjon, teknisk oppdatering, osv.

...Programvare og funksjonalitet på datamaskiner som har blitt installert/konfigurert av skolen, må ikke endres eller
fjernes.
Vis hele sitatet...
Om jeg vil installere CCleaner f.eks, så endrer eller fjerner jeg jo ingen programvare eller funksjonalitet på datamaskinen som skolen har installert/konfigurert.



I ordensreglementet:

Sitat av Ordensreglementet
..Brukerne har plikt til å følge IKT-ansvarliges anvisninger om bruk av IKTutstyret og tjenester knyttet til dette. Feil og mangler rapporteres til IKTansvarlige via Helpdesk.
Vis hele sitatet...

Det som er litt idiotisk er at ihvertfall 2 skoler i samme fylkeskommune som jeg har full adminrettighet. (Ikke bare noe jeg tror,men vet)
Sist endret av freeaak; 15. november 2012 kl. 18:03.