Tråd: Poker
View Single Post
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
409
Sitat av Azarat Vis innlegg
Nå for tiden leser jeg boken "Power Hold'em Strategy" av Daniel Negreanu
Vis hele sitatet...
Han er en underholdende spiller, alltid noe lurt på gang.
Vurderer å lese den boka selv, er glad i spillestilen hans.

1. Hvor lenge har du spilt poker?
Har vell spilt med kronestykker siden barneskolen, etter det har det bare blitt mer og mer.
Hadde 3 år sammenhengende pokerspilling, noen få pauser når uflaksen blir for jævlig.
Alltid spilt på fulltiltpoker men den plassen gikk ikke så bra på slutten, starter vell opp igjen på europoker neste måned ellerno.
Har egentlig spilt mest livepoker, da jeg hadde utallige kompiser og bekjente som alle spilte aktivt.
Hadde pokerbord stående i stua over 1 år, satt vell til bords 3 - 4 i uka hjemme og andre plasser i 2 år.
Merket stor utvikling på hele gjengen etterhvert som folk fikk skikkelig roen på sakene, good times!
Spiller livepoker enda en gang i ny og ne enda, flytta vekk fra alt og alle så har enda ikke funnet noe nytt pokermiljø her oppe i Trondheim.
Håper på og finne et snart viss de i det heletatt eksisterer.

2. Hva spiller du mest? (texas hold'em, omaha? Limited eller NL? etc.)
Naturligvis veldig mye hold em no limit, da denne varianten er veldig populær og ikke minst den kjekkeste sånn overall.
Er også veldig glad i omaha pot limit men da helst på nettet, går litt tregt når man spiller det live.
Når jeg spiller på nettet kjører jeg ofte 2 bord med hold em NL og 2 bord med omaha PL, på denne måten får jeg masse variasjon og hjernen får samtidig bra trim.


3. Hvor stor innsatts/investering/stakes?
Jeg spiller sjeldent med store innsatser i nettpoker da jeg ikke er ute etter store penger, gjør det for å knuse mest mulig spillere på flest mulige bord at the same time.
Når jeg spiller 4 bord om gangen spiller jeg med ca 1/4 av det innsatsen min hadde vært om jeg kun hadde spilt 1 bord av gangen, viss ikke fucker bankrollen seg og vips så er du blakk.

Livepoker ligger vell på alt 50 til 1000 på en match, kommer helt ann på hvilken gjeng du sitter med og hvor seriøse folka er.
I Cashgame går jeg sjeldent over 500 i innkjøp da jeg tenker at andre heller kan ta seg av disse store innkjøpene, så kan jeg heller vinne pengene deres.
I Tournament er det jo samme innkjøp for alle så der er jeg med på stort sett det meste.

4. Hvor mye har du tapt/vunnet?
Livepoker lå jeg vell stort sett alltid et par tusen i pluss, men har vært nede på null et par ganger. Hadde egen "pokerlommebok" der alle pengene jeg hadde vunnet låg slik at jeg bare brukte penger jeg hadde vunnet.
Lagde et eget system i excel der jeg hadde full over alle matchene jeg hadde spilt og hvor mye jeg hadde vunnet/tapt slik at jeg hadde god oversikt over når ting begynte å bli bra/dårlig.

Nettpoker har jeg aldri tjent spesielle store penger på, kansje et par hundrelapper i pluss sånn gjennomsnittlig.
Var vell oppe på 4 - 5k på det meste, spilte nesten bare småbord så summene tok aldri av selv om det var drit artig.

5. Anser du deg som god/proff spiller?
Er definitivt ingen "proff", da dette krever en god del mer en å bare være jævla god i poker.
Anser meg selv som en ganske stabil spiller som ofte lar andre gjøre feilene og heller utnytte disse fullt ut. Kan virke aggro til fordi jeg better og raiser ofte når jeg spiller hendene mine, dette er for å markere at jeg aldri spiller med dritt. (Selv om sannheten kansje er en annen. )

Betsa er hele tiden regnet ut i forhold til:
- Hvor mye som ligger i potten.
- Hva som ligger på bordet, dette kan også være uavhengig av hva jeg sitter med. Noen flopper er bare bedre å bette på en andre.
- Hvor mye jeg har totalt.
- Hvor mye jeg tåler og tape, slik at jeg kan hive meg god sikkerhet viss stratten går til hellvette.

5. Noen tips til en nybegynner?
Se på spillet som ren business, chipsa dine er "firmaets" kapital og alle bets/calls/raises er investeringer du gjør for at firmaet skal gå i pluss slik at de kan bli større og delta i større forhandlinger. Ha et eget pokerbudsjett og legg ett bestemt beløp av alt du vinner til sies slik at disse blir dine faste pokerpenger, på denne måten vil du slippe og blande privatøkonomien din for mye inn i spillet. Beløpet kan du regne ut i f.eks x antall prosent av det pengene du har vunnet.
Aldri vær for godtroende, det er bedre å kaste kortene i situasjoner der man har driti seg ut en å calle helt ut bare for å være sta, dette er noe jeg ser ofte i livepoker cashgames. Er mange som better mye i starten fordi dem har gode kort, treffer på floppen og better igjen, blir overkjørt på turn men caller store summer helt til riveren er ferdig bare fordi det kunne hende at dem vant.
Gjør du slike tabber for ofte kommer du til å slite etterhvert, det kan ende med kroken på døra det..
Jeg vil si forskjellen på de gode og de skikkelig gode pokerspillerene er at de beste klarer å folde skikkelig gode hender som f.eks straight fordi motstanderen kansje hadde en flush osv.
Til slutt vil jeg bare råde deg til å finne en spillestil med god variasjon, lag deg gjerne en tanke om hvordan du vil spille de forskjellige hendene slik at du alltid har en ide om hva du skal gjøre når du først havner i vanskelige situasjoner.
Studer andre spillere når dem tenker, better, prater i spillet osv.
Gjør mest mulig av tenkinga di mens andre spiller, slik at når det er din tur så kan du virke bestemt å gjøre investeringene dine kjappe, harde og direkte.
Si aldri mer en du må når det er din tur, hva du gjør og hvor mye holder plenty.
Jobb med pokerfjeset slik at du f.eks kan gi et diskré nervøst utrykk når du treffer som faen og omvendt, roter på disse falske signalene slik at folk som tror de kan lese deg aldri vet hvor de har deg. Det hele handler om å forvirre motspillerne i alle retningene slik at de mottar feil signaler og tabber seg ut, men aldri overdriv det.. poenget er at motspilleren skal tro at han leser deg mens du prøver å skjule "det elendige pokerfjeset ditt."

Uansett, lykke til og ta vare på deg selv!
Ta de rette avgjørelsene og spill hver jævla hånd som om det skulle være den viktigste slik at du er forberedt for alt.

Nå har jeg egentlig bare rabla nedover, sikkert litt rotete men er litt for skakk til å rette på saken.
Sist endret av Kimbobo; 9. januar 2012 kl. 21:54.