View Single Post
Mye gode forslag her.

Før jeg kommer med quick-fixes ala "noe å putte i seg" vil kreditere og bygge videre på hva Myrskog la til i tråden da han mer eller mindre nailer det.

Skal jeg fortelle deg hva som er uendelig mye mektigere og større enn selvtillit? Selvfølelse!
Bli kjent med deg selv. Hogg det i stein i sinnet ditt hva du liker, hva du ikke liker, hva du står for og hva du ikke tålererer osv. Bli krystallklar på hva som er nettopp dine verdier og lev deretter.

Vi må alle huske at alle definisjoner på ting 99% av befolkningen drar selvtilliten sin fra som konsepter som suksess, utseendet osv osv er uhyre subjektivt. For en person er suksess en yacht på fjorden til 800 millioner, men for en annen er suksess å sitte naken på en stein i skogen og høre på fuglene - du kan med andre ord bare bestemme deg for hva som er kult, suksessfullt eller verdt noe for deg og deretter bare leve opp til det og voila - du har verdi!

Sannheten er at vi er alle like mye verdt. At noen er bedre enn andre er en simpel løgn som i så fall skulle tilsi at det finnes en fasit - noe det ikke gjør.
Vi er alle søstre og brødre som svømmer rundt i overfalten av denne suppa vi kaller livet.
Alle vet like lite, og alle er like redde.
Bare fordi en tulling her og en tulling der påstår at han vet hva som skjer og hvor vi skal gjør det ikke sant - han vet ikke en dritt og det gjør ikke du heller! Ingen står i noen posisjon overhode til å påstå at en ting har verdi og en annen ikke!

Det kan se ut på overflaten som om vi er enige om at en rød Ferrari er kul og har verdi, og at du dermed har verdi om rumpa di sitter i skinnsetet brodert med den dumme steilende hesten på innsiden.
Men hva er det egentlig?
Man kan argumentere for det bare er en hårløs apekatt som har karret til seg en dum rød metallklump som skinner og lager kul lyd - broom, broom, ååå så tøff.
Så nå som du kan vise frem en skatt som trekker øyne pga fargen og fordi den lager høy lyd så er du liksom verdt noe?

Si meg så, hvor mye ville Ferrarien vært verdt om omstendighetene var annerledes? Hva om vi befant oss i en situasjon hvor folk sultet fordi det ikke fantes mat som i Venezuela? Kan eieren av Ferrarien spise bilen sin?
Den lille fyren som drev en liten kiosk og slet hver dag for å få endene til å møtes som måtte ha varelageret hjemme i garasjen sin vil nå være mest verdt da han har rasjoner/mat i garasjen sin.
Begynner poenget å komme frem nå? Alt er bare en dum løgn som skrikes til oss av nettopp den redde, dumme apekatten vi alle har i oss.

Du ER verdt noe fordi du eksisterer - det er den ene sanne sannheten som alle deler. Du kan føle hva faen du vil, når du vil! Du trenger ikke kvalifikasjoner for å føle deg bra og selvsikker akkurat nå!

Hva quick-fixes ale "putte i seg" angår er det som andre har nevnt ingenting som varer.
MDMA gir hvert fall meg forbanna mye selvfølelse og med det selvtillit, så lenge det varer.

GHB pleier jeg å kalle fitte på flaske - men dette er ren gift og direkte livsfarlig og du må være så umåtelig idiot for å putte i deg denne dritten - ta det fra en idiot som vet.

Phenibut kaller jeg fitte på boks, eller fitte i en kapsel.
Du kan spitte mad game til hvem som helst når som helst hvis du får dosen rett - "høytstående" samfunnsmedlemmer, gamle damer, unge pene jenter what have you. Dette er også ren gift - man kan faktisk kjenne det. Frarådes på det sterkeste!

Steroider vil kunne gi selvtillit i i det korte løp og ofte vrake den i det lengre løp - ville ligget unna.


Hva jeg derimot kan anbefale er en kombinasjon av begge deler jeg har skrevet om her.
Sett av en hel dag/kveld på enten MDMA, LSD, Psilocybin eller Ketamin og gå grundig til verks og jobbe med alle tinga jeg skrev over - Hogg det i stein i hjertet ditt!
Sist endret av SpiritLion; 4. mai 2020 kl. 19:10.