View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mekaniker1 Vis innlegg
Det er ikke noe som heter et par kalde bare for personer som deg og meg. Du vil aldri klare å kontrollere inntaket. Du må gjerne prøve,men du vil ende opp å leve i et helvete hvor du prøver å kontrollere noe som nesten ikke er mulig å kontrollere. Totalt avhold er eneste riktige vei å gå. Du vil skjønne dette selv etterhvert som tiden går. Når du en gang skulle bli veldig motivert for å kutte alkoholen vil jeg anbefale deg å lese boken til Allen Carr; Stop Drinking Now. En viktig og bra bok du garantert kommer til å sette pris på at du kjøpte istedenfor «et par pils»
Vis hele sitatet...
Sitat av mekaniker1 Vis innlegg
Det er ikke noe som heter et par kalde bare for personer som deg og meg. Du vil aldri klare å kontrollere inntaket. Du må gjerne prøve,men du vil ende opp å leve i et helvete hvor du prøver å kontrollere noe som nesten ikke er mulig å kontrollere. Totalt avhold er eneste riktige vei å gå. Du vil skjønne dette selv etterhvert som tiden går. Når du en gang skulle bli veldig motivert for å kutte alkoholen vil jeg anbefale deg å lese boken til Allen Carr; Stop Drinking Now. En viktig og bra bok du garantert kommer til å sette pris på at du kjøpte istedenfor «et par pils»
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemeldingen, jeg setter pris på feedback selv om jeg er litt uenig..
Jeg var jo veldig heavy på drikkinga da jeg slutta i fjor. Da greide jeg å regulere meg til kun å drikke i helgene. Ja, skal innrømme at det gikk over styr i helgene, stoppa liksom ikke før søndag ettermiddag. At det også er et problem? Utvilsomt. Nå falt jeg riktignok tilbake, det er jo også et poeng.

Men jeg håper jeg skal komme meg gjennom det nå, bryte syklusen med daglig fyll, men likevel kunne kose meg med kompiser. Meget mulig du har rett i at det er uoppnåelig! Men jeg er i start/midten av tjueårene, er ikke så keen på å bli avholds allerede.. Nå har jeg jo full innsikt i at det er et problem, og om jeg ikke får kontroll over det nå er jeg klar for å ta neste steg. Antabus (beklager at jeg har skrevet det feil før.) Og avrusning dersom jeg ikke får resultater. Akkurat nå står jeg helt på toppen av fjellet med selvinnsikt og åpenhet, og jeg har alltid kjempet mine kamper alene, aldri brydd andre med mine problemer! Men nå har jeg også familie og venner som backer meg rørende mye! Er også klar over at med min diagnose er jeg mangeganger så eksponert for å få rus/alkoholavhengighet. Så jeg er virkelig klar for å ta de grepene jeg trenger, jeg har et langt liv foran meg! Takk for tipset, hvertfall!

Sender deg en PM i tillegg jeg! 👍