View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det kalles å dirke på norsk. Og ja, det fungerer utmerket. Men som påpekt over er det en del låser du bare kan gi opp. Skaff deg en crappy hengelås, kjøp et lite dirkesett på nettet og les deg opp litt (eller se noen slike nymotens jutjubevideoer som ungdommen har tatt slik til sitt bryst). Det er ganske morsomt, og på enkle låser gpr det overraskende fort å få teknikken.



Dill.
Du må fortsatt sette låsen under spenn, akkurat som når du dirker på tradisjonelt vis. En dirkepistol er for alle praktiske formål et nyttig alternativ til å rake, og noen ganger fungerer den som en bump key. Jeg har en slik en liggende i kjelleren, og den lager ikke spesielt mye lyd heller. Noen forsiktige klikkelyder bare. Jeg anser den som en komplisert dirk. Forøvrig er det også feil å si at alle vanlige hengelåser er trivielle. Det er de absolutt ikke. Det finnes hengelåser du bare kan glemme, og mange av de ser små og uskyldige ut. Men skikkelig billige, dårlige, crappy drittlåser som er Made In Taiwan - ja, de er oftest greie å dirke.
Vis hele sitatet...
Alle hengelåser eg har prøvd har vert veldig lette og åpne. Ville ikke brukt en bump key, det ødelegger jo låsen og lager endel lyd. skal du bryte deg inn en plass så vill du jo ikke lage masse lyder. Den dirkepistolen eg hadde lagde veldig mye klikke lyder hver gang eg trykte på den så ville ikke brukt det på en lås som ikke er min egen. Det finnes ingen henge låser som du ikke kan dirke idag, Det finnes noen som dem påstår ikke er mulig. men ta og sjekk de låsene du tror er umulig. dem har metoder og verktøy til og dirke alle låser der ute. til og med den låsen som dem nettopp slapp ut som skulle være " umulig " og dirke. men dem har allerede funnet en løsning.