View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Esoterisk Vis innlegg
Det var da en veldig bombastisk uttalelse. Bare fordi det tilsynelatende fungerte for deg betyr ikke at det gjelder for alle. Det kan ikke være at du ubevisst fjernet deg fra triggeren for angsten din, korrigerte kosthold/vitaminmangler eller lignende i denne perioden?
Vis hele sitatet...
Triggerene mine for angsten var ting jeg ikke kunne fjerne, da det gjerne var fysiologiske triggere eller at jeg kinda hallusinerte frem triggere. Bare det at jeg la merke til min egen puls var en ekstrem trigger, og det er ikke noe man slipper unna da man gjerne hører den flere ganger om dagen.

Korrigerte ikke noe kosthold eller vitaminmangel, spiste rimelig drit i denne perioden. Sov like lite som jeg hadde gjort i alle år (2-5 timer om natten). Drakk like mye alkohol også, drikkingen eskalerte vel forsåvidt men angsten ble ikke noe sterkere.

Poenget mitt var uansett at selv om man finner ting som kan hjelpe kortsiktig (meditasjon, mindfullness, alkohol, å legge seg i en kald dusj i fosterstilling) så vil man ikke kunne være helt over angsten før man rett og slett ikke tenker på den eller bryr seg lengre. For noen kan det ta lang tid, for andre ikke. For meg tok det rundt 5-7 år med ekstrem angst før den begynte å avta, og jeg merket det ikke selv engang før den hadde vært borte ei god stund.

Men det skal sies at hvis det faktisk er pga noe fysiologisk man har angst (dårlig kosthold/vitaminer/null trening), DA kan man åpenbart få fjernet angsten så og si helt på dager/uker, etter egen erfaring ihvertfall. Jeg har hatt mildere perioder med angst når jeg bare har vært på rommet i ukesvis og vært svært inaktiv og spist drit. Når jeg da har begynt trening og det å være ute av huset så forsvinner angsten helt på et par dager.