View Single Post
Sitat av patron
Jeg forventer en artikkel lignende de som omhandlet muskatt. Hvorfor? nettopp fordi Salvia er veldig vanskelig å prate om hvis man ikke har noen form for innsikt(da mener jeg og ha testet det). Det er veldig lett for en vanlig person med nada erfaring innen rus og lese gjennom div. forumtråder og annen fakta om et stoff og gi en uttalelse, noe som ikke alltid ville blitt rett.

Men hei, undrer kan skje, dog Dagbladet er en avis som i alle år har tatt avstand fra brukerne når de har skrevet artikler om det vi på forumet kaller kontrakultur, og heller talt med forskere/politikere osv. i bakhånd.

Nok om de negative aspektene, og jeg foreslår vi diskuterer hva som kan bidra til at artikkelen vil bli mer saklig og ikke bare skremselspropaganda, lignende innlegg som Botansja Manikk la inn.
Vis hele sitatet...
Skremselspropaganda?

Som en bruker av planten, er det er helt naturlig å være urolig og skeptisk i denne sammenhengen. Denne artikkelen vil for det store havet av utenforstående - for majoriteten - være den første tilgjengelige dokumentasjonen om planten.

For seriøse brukere vil artikkelen være avgjørende: vil veien videre være preget av fordommer, lovendringer og den lille brukergruppens kamp mot en tilsynelatende uovervinnelig overmakt?

Eller kan artikkelen bidra til en mer seriøs diskusjon rundt emnet, der den lille skaren av folk med kunnskap om salvia kan bidra i like stor grad som utenforstående eksperter?

For øvrig er jeg enig i at hysteriet ikke skal ta grunnlaget vekk fra en åpen og ærlig kommunikasjon med dagbladets journalist, patron.