View Single Post
Zabbath's Avatar
Trådstarter
361
Sitat av peta
Veldig flott rapport som gav mye innlevelse til leseren. Litt lang innledning, men det klarte hoveddelen å overdøve. Kom til å tenke på at det var enda godt dere låste vekk alle kniver og skarpe gjenstander, ellers kunne det kanskje gått enda verre for alt vi vet.

I tillegg har jeg for min del fått bekreftet at Datura (stramonium) ikke er noe å leke med, og bør som du sier, utforskes forsiktig.

Tør du spekulere i om du ville utløst disse ettervirkningene (flashbacks / stemmer - eventuelt latent schizofreni) selv ved inntak av et annet sterkt hallusinogen? For eksempel amanita muscaria eller ayahuasca?
Vis hele sitatet...

Takk! Det er vanskelig å spekulere i det. Jeg er ikke en uuttømmelig kilde av kunnskap, så jeg vet ikke hvilke andre stoffer som evt. kan utløse lignende effekter. Men man bør generelt, ved inntak av alle substanser, ta hensyn til sin individuelle psyke og sin psykiske helbred. Jeg begynner uansett å komme meg fra ettervirkningene nå. Har riktignok fortsatt ville mareritt, men det har jeg alltid hatt.

Sitat av voktern
En velskrevet triprapport, kudos. Har i lengre tid luktet på datura men kanskje jeg skal gi det noen år til før jeg kaster meg selv til demonene.

Hvilke tanker hadde du gjort deg om stoffet tidligere, hva har du tatt av psykedelia før, og er det i det hele tatt mulig og sammenligne datura med noen andre psykoaktivedroger?
Vis hele sitatet...

Takk! Fra før hadde jeg prøvd spiss fleinsopp, LSD, meskalin og hawaiian baby woodrose.
Datura stramonium kan ihvertfall ikke sammenlignes med noen av disse, men etter det jeg har hørt kan man få en lignende effekt fra belladonna, bulmeurt, skarntyde og andre planter i samme slekt, som datura inoxia og brugmansia.
Jeg visste litt fra før, men må nok si at jeg ikke hadde gjort meg opp nok tanker om stoffet før inntaket, og skulle definitivt gjort mer research.