View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hmm, det er pga psykiske årsaker. Jeg liker ikke samfunnet, og vil ikke støtte det. Trur du noen vil være i en slik situasjon?
Vis hele sitatet...
Om det psykiske årsaker eller andre medisinske årsaker til at du ikker er i jobb så må du få det dokumentert. Gå til lege, kom i behandling etc. Da vil du ha rett til AAP om en lege bekrefter at du ikke er i stand til å jobbe. Men det må altså foreligge en vurdering fra lege el psykolog etc.

Om din psykiske "lidelse" er at du ikke liker samfunnet så er jo ikke det en sykdom. Da er det du som oppfører deg som en drittunge og som ikke er så voksen mentalt som alder tilsier du burde være. Da får du nesten bare fortsette å snylte på foreldrene dine, du gjøre dem sikkert stolt.

Du sier du ikke vil støtte samfunnet, men du ønsker å høste godene fra samfunnet? Du ser vel at det blir veldig feil? Du vil ikke bidra men ønsker betaling? Det er ikke slik verden er, beklager.

Jeg ønsker å bryte ned samfunnet, tjener rundt 12k i måneden, men trenger litt til for å kunne få ting til å gå rundt. Jeg skal spare til jeg kan flytte ut i skogen og leve selvstendig. Trudde dette var freak, hvor jeg alltids har kunnet spørre om hvordan man gjør gjøre det og hvordan man gjør datt. Men neida, går ikke å spørre om hvordan man utnytter staten for et par, 3 tusen lapper i måneden engang. Stopp med all den moraliseringen om "Støtt samfunnet, det er viktig". Stopp, jeg er ingen slave som jobber med noe jeg hater kun for å overleve. Noen som faktisk kan svare meg?
Vis hele sitatet...
Ok, hva er greia. Du startet med å si at du ikke har jobb. Nå har du jobb og tjener 12K pr måned. Også bor og spiser du gratis. Hvordan tror du at du kan ha rett på penger fra NAV da? Vil du bo i skogen - flott. Gjør det. Men det er ikke samfunnets ansvar å sørge for at du har inntekt til å bo i telt.
Sist endret av random67489; 1. desember 2018 kl. 13:34.