View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke alle ekser sosiopater? Hvis du ikke har sett diagnosen skriftlig på papir er det 99,9% for at det du sier er bullshit.

Folk skal alltid ha en unnskyldning for at det funket. «Han var en sosiopat, hun var en psycho kontrolerende bitch» Noen ganger er det bare en dårlig match, rett og slett.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett i at man ikke skal gi folk diagnoser uten en vurdering fra en psykolog, det var min feil og bra du påpekte det. Jeg tror dog hun passer inn i en eller annen kategori, men det blir bare spekulasjoner. Venner og bekjente sa både før og etter det ble slutt at det virket som om noe var galt med hun. Hun har en måte å være på som føles veldig... uekte. Som om hun later som hun er et menneske, om det gir mening. Vi var også en forferdelig dårlig match, som du nevner, men dette mente hun var vår styrke da hun ikke kunne være med en "leder-person" som hun selv. Aka jeg var en svært myk mann som ble overkjørt og skjønte det ikke helt selv.

I bunn og grunn manipulerer hun seg selv så hun ikke føler følelser. Hun bruker mye energi på å tvinge vekk sine egne følelser så hun kan være kontrollerende med andre og få det som hun vil uten noe emosjonell ballast selv. Dette var noe hun først åpnet opp om etter flere år sammen, og som viste seg å være selve hjørnestenen i hennes personlighet, for hvis ikke tror hun at hun bryter sammen.

Poenget jeg vil komme med til TS er i hvert fall at det er ikke alle forhold som burde vare i åresvis. Jeg lengtet så etter kjærlighet som aldri var der. Ikke gjør det samme.