View Single Post
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
321
Sitat av 420master Vis innlegg
Til dere som skal drive med Self Exploration med bruk av psykadelisk, er det en ting dere må forstå... Gjort alene, så er det teknisk sett en VELDIG usikker setting.

Husk shamaner vil si til deg at all bruk av urter, om det er cannabis, DMT eller ayahusca så skal man ha med en form for guide, dette kan være en shaman, eller en terapeut med faglig utdannelse innen psykoterapi og hva det innebærer....

Men får man den innsikten du leter etter, er det heller ikke dermed sagt at en tripp vil løse ALLE deres problemer, noe vil dere ikke ha muligheten til å løse alene, og det er som meditasjon, du kan ikke meditere i en hel dag og tro at det har gjort underverker, dette er årelange prosjekter gjort alene.

Men at det er mulig å gjøre alene helt klart, men det krever også andre til å utfordre de tankene du ikke helt klarer å ta tak i
Vis hele sitatet...
Vær klar over at ikke alle tar psykedelia for å forandre på seg selv og virkeligheten. For noen av oss er dette kun enda en form for underholdning. Jeg er i hvertfall en av de som ikke ser på dette som noe spirituelt, noe man skal ha dyp respekt for, noe man virkelig skal ta seriøst og fokusere på. Det er hva du gjør det til selv. For min del er dette stort sett en kosmisk komedie som avspiller seg selv. Det er annerledes og et avbrekk fra hverdagens monotoni. Intet mer, intet mindre. Og med dette er det jo selvfølgelig nok av acidheads som ryker av fortvilelse. Finnes det folk som ikke tar dette like seriøst som meg? Halp..

Å ta LSD alene er for min del absolutt ikke en "VELDIG usikker setting". Set&setting. Set er din mentale state. Setting er dine fysiske omgivelser. Så lenge jeg føler meg ok i sinnet, og der setting er f.eks en hytte uti skauen, alene. Hva er problemet? For noen kan dette være et problem, men ikke kom og fortell verden at å ta acid alene er en "VELDIG usikker setting".

For de som tar psykedelia for selv exploration, ville det kanskje ha hjulpet å hatt noen erfarne hoder i nærheten. Men fortsatt, noen som har som fokus å drive å finne ut av seg selv, vil da ikke ha en usikker setting om de sitter alene og turer. Hva legger du som grunnlag for denne konlusjonen? Er det noe selvopplevd, som du gjør om til en universiell lov?