View Single Post
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Jeg ønsker ikke et bevæpnet politi, for det første føler jeg meg ikke selv trygg om jeg skulle være full ute på byen og finne på å gjøre noe dumt som å dytte en tjenestemann. Purken er mennesker, og i deres hode så kan de føle seg truet av meg og dermed drepe meg enkelt.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler på om det noen gang kommer til å skje, uten at jeg avfeier deg helt. Men hvis dette skulle skje, da kan du også regne med at denne politimannen får svi etterpå.

Sitat av Molekyl Vis innlegg
I tillegg kan politiet såvidt bruke våpen, de har våpentrening noen få ganger i året. Alle disse vådeskuddene er ikke uten grunn. Hadde de måttet ha obligatorisk våpentrening MINST èn gang per måned
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i, at politiet burde hatt mer våpentreneing, og en aktiv oppbygging av en trygg våpenkultur. Slik som at du ALLTID sjekker om det er patron i kammeret, før en fikler med våpenet. Og den som ikke gjør dette, får en veldig kjedelig symbolsk straff, eller blir "hengt ut" på en annen måte.


Sitat av Molekyl Vis innlegg
i tillegg til at våpnene skal ligge oppbevart i bagasjerommet på tjenestebilen, så kan jeg godta det.
Vis hele sitatet...
Da er vi tilbake der, politiet var før det forsøket kom. Dem har hatt våpen innelåst i bilen i mange år allerede.
Men jeg mener det må være bedre, at politiet ikke har magasin med skarpe skudd i pistolen, men heller i beltet. Eller at dem ALDRI går med en patron i kammeret i våpnet, når det ikke er en skarp situasjon. Altså dem må foreta et ladegrep, før dem kan skyte.