View Single Post
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Tror det er viktig å skille litt på ting her.

Den ene tingen du ikke kan gjøre noe med, er det faktum at din kollega er sykemeldt. Slik er det nå bare av og til.
Og om denne kollegaen er 20% eller 90% på jobb er for din del ikke relevant i det hele. La det bli mellom hun og arbeidsgiver.

Så fokuser heller på din rolle i butikken.
Du skriver at du må møte opp en time tidligere enn normalt, for å åpne butikken. Betyr dette at du jobber en time ekstra hver eneste dag? Får du isåfall betalt for den timen ekstra? Du skriver også at du må stenge butikken. Er dette noe som også medfører ekstra arbeid utover normal arbeidstid?

Normalt får man gjerne et ekstra tillegg for å åpne/stenge butikker. Har dere noe slikt der du jobber?


Det er jo helt klart at jobben krever 2 fulltidsstillinger, siden du sliter med å gjennomføre dine vanlige arbeidsoppgaver.
Har du snakket med sjefen og kommet med forslag om å leie inn en vikar som kan ta over dine oppgaver mens din kollega er syk?
Vis hele sitatet...

Som jeg har nevnt tidligere så har det ingen betydning for min del at denne ansatte er 50% sykemeldt. Det takler jeg uten problemer. Men når det også blir fravær over disse 50% prosentene, det er da jeg får problemer.

Det at denne personen iløpet av en uke skal jobbe 2,5 halv dag, men av den grunn at sjefen ikke er på jobb kanskje er her bare 1,5 dag. Dermed en hel dag borte fra jobb. Uten å nevne det til sjefen, og jeg må da steppe inn. Har tatt dette opp med sjefen og sier at jeg ikke kan jobbe under slike forhold, da fikk jeg beskjed om at denne kollegaen jobber 50% og er på jobb..

Noe jeg som sagt vet er en løgn siden jeg er på jobb 100% og kan se hvor mange timer denne ansatte faktisk jobber.

Sjefen vet at jeg jobber en time ekstra vær dag uten lønn, uten å gjøre noe med dette. Stenging av butikk går ikke utover min arbeidstid, det er åpningen som gjør at jeg må møte en time tidligere. dette grunnet pendling med kollektiv transport.

Det å legge fram at vi skal leie inn en ekstra person er ikke nødvendig, problemet her er det at sjefen vet godt selv at denne kollegaen som er 50% sykemeldt bare jobber 30-40%iløpet av en uke, og jeg blir sittende og jobbe ekstra uten betaling.

Men jeg kan ikke fatte det at sjefen faktisk står å lyver til meg i ansiktet å forteller meg at den personen er på jobb 50% i uken, når sjefen min bare er her en dag i uken.. Det er der problemet ligger.