View Single Post
Sitat av Bearass Vis innlegg
Hvis man synes abort av et 8måneder gammelt foster er uproblematisk, så ser jeg ikke hvorfor drap av en baby født etter 8 måneder skulle være noe mindre uproblematisk.

Eneste forskjell er hvor babyen befinner seg.

Det er skremmende hvor lett enkelte tenker omkring disse tingene.

Ellers tyder ting på at babyer har hukommelse om ting som skjer i livmora. Lyder og lys som man oppfattet fra livmora reageres på etter fødsel. Det er mao ganske klart at man har med en bevisthet å gjøre. Riktignok ikke ferdig utviklet. Men nå er vel en gris smartere enn en ettåring også. Så skal man følge den logikken burde det være helt uproblematisk å lage pølse av småbarn

Ellers så kan det være greit å informere om at det finnes alternativer til abort.
Vis hele sitatet...
Det er jo snakk om ufødt barn vs født barn. Nå tar vi riktignok ikke aborter i 8.mnd så hvorfor det diskuteres skjønner jeg ikke?

En abort er uproblematisk i mine øyne så lenge det ikke er medisinske problemstillinger som hindrer utført arbeid. Hvilket det sansynligvis er i 8. mnd.

Skulle vi følge logikken din med pølselaging av småbarn, så burde slakteriene bli straffet for drap da, siden griser er smartere enn 1 åringer? Man blir jo dømt for drap ved å slakte 1-åringer.