View Single Post
Sitat av hideout
I fylket jeg bor har ca alle postkontor fått beskjed om å sjekke pakkene grundig - Ikke bli overasket om det i fremtiden blir mye vanskeligere å sende ting med posten, først nå politiet virkelig har fattet hvor mye som går gjennom post
Vis hele sitatet...
Hvor har du dette fra? Jeg ser ikke hvorfor dette skulle gjelde bare ett fylke hvis det var tilfelle, og ingen jeg kjenner i postvesenet over det store land har hørt noe om at pakker skal sjekkes grundig.

Sitat av hideout
Om de blir mistenksomme til innholdet kan de vel opne den? Har skjedd her hvertfall, om du leverer inn post på "post-på-butikk" - så vil den jo bli sendt til postsentralen, makes no sense at de ikke skal få opne den om de har mistanke om innholdet/gjennomlyser den
Vis hele sitatet...
Hvordan skal noen helt plutselig få mistanke til innholdet i en pakke? Vi har såpass med personvern at ingen kan åpne pakker sånn helt uten videre. Postvesetet har også svært lite med innholdet å gjøre. Dette er snakk om innenlandspost, og jeg holder fast på det jeg sa med at det bare er spesielle tilfeller der noe blir tatt.