View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av knert1 Vis innlegg
Hvite er ikke en minoritet i Norge nei, men hvite folk kan ha opplevd rasisme for det. Synd at det også er så vanskelig å fatte.

Robhol... Hva snakker du om? Hvor er stråmannen min og hvor er punchlinen min? Sikker på at det ikke er du som bygger stråmann da? Tenkt på det alternativet? Hvite er en minoritet i Norge ja, men hvite folk kan ha opplevd rasisme for det.
Det finnes hvite folk i andre land enn Norge som ikke er majoriteten. Innad i Norge så har vi også forskjellige miljøer som arbeidsliv eller fritid hvor man i praksis kan være en minoritet som hvit og rasisme er veldig mulig.
Vis hele sitatet...
Du fikk innlegget mitt til å bli:

"hViTe fOlK Er fOr hViTe tIl å bLi uTsAtT FoR RaSiSmE... sElV Om dE SkUlLe vÆrE En mInOrItEt oG BlI UtSaTt fOr dEt mAn vIlLe kAlT RaSiSmE, sÅ Er mAn aLtSå sÅ HvIt aT MaN IkKe kAn fOrStÅ SeG På sÅnT?" (Utheving min, resten heldigvis ikke)

Så... dette snakker jeg om, og der er stråmannen din. Du vet, ekstrem overdrivelse og/eller forvrenging av et argument, gjerne for å høres urimelig ut - ofte fordi personer ikke gidder å hanskes med det som faktisk ble sagt.

Slik som når jeg for eksempel sier "hvor sikker er du på at du kan sette deg i vedkommendes sko", og du heller vil late som om Nazi-i-invers-robhol sitter her med hudfargekartet og nekter "hvite" å ha meninger om noe som helst.

Det er ikke en spesielt god stråmann. Skjerp deg.