View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Alkohol får deg vanligvis ikke til å si ting du ikke mener eller tenkte, så basert på infoen som er kommet fram i media så tviler jeg på at dette var noe forsøk på spøk. Tror heller at dette er meninger han har til dagligdags, men som kun kommer ut når han er ruspåvirket.

Min erfaring med rusmidler er at man da som oftest sier ting som man innerst inne også mener. Alkohol får deg ikke til å si ting du ikke mener eller tenkte i gjerningsøyeblikket.

Men det verste i denne saken var nok at ingen grep inn og tok den fornærmede i selvforsvar.
Vis hele sitatet...
Nå skal jeg ikke forsvare Antonsens oppførsel, men akkurat her synes jeg strengt tatt det går litt langt. Alkohol (eller andre rusmidler) er ikke noe sannhetsserum eller vindu til ens indre sjel. Det er minst like fair å si at Antonsen ble totalt, uansvarlig, pære, superføkka ruset, og derfor syntes at dette var genuint morsomt i øyeblikket - alkohol er nokså kjent for å påvirke folk sånn.

Hva Antonsen syntes var morsomt der og da har selvfølgelig ingenting å gjøre for hvor "morsomt" det var i praksis (dvs. "ikke"), men motivasjonen hans har noe å si når man begynner å synse om dypere karaktertrekk. Jeg bare kjøper ikke automatisk at han er en sydende kjele med forakt for mørkhudede og CP-pasienter som tilfeldigvis bryter ut nå og da. Jeg tror heller han blacker ut og får for seg at det er komedie han driver med.

Sluttresultatet er selvfølgelig fortsatt ikke akseptabelt, jeg bare mener man ikke trenger å anta det aller, aller verste når den faktiske tilstanden er ille nok.