View Single Post
Personlig føler jeg "superkristne" opplever mye større respekt enn f.eks muslimer. Norge er jo i bunn og grunn et kristent land og nærmest alle jeg kjenner konfirmerte seg i kirka (Rett utafor Oslo, ikke noe kristen bygd). Selvfølgelig vil du finne noen gjøker her og der som skal kommentere alt dem ikke forstår, og uansett hvem det treffer gjør det vondt og kan skape traumer hos offeret.

Det er aldri greit å være kjipe mot noen, men du tror vel ikke at du som en kristen hvit mann (antar du er hvit om du er super kristen fra Norge, correct me if wrong) har opplevd i nærheten av de samme utfordringene og hetsen som en muslimsk mørkhudet dame med hijab?

FYI en av mine kompiser var sønn av super kristne, var selv super troende og en del av menighet men var fortsatt en av de mest populære guttene på ungdomsskolen og starten av videregående. Han selv "forsvant" litt fordi han tok avstand fra hva vi drev med, som vi åpenbart respekterte. Om du kan si at du noen gang har sett en situasjon der en muslimsk mørkhudet jente med hijab har vært den mest populære jenta på trinnet, så vil jeg gjerne høre.