View Single Post
Sitat av Bearass Vis innlegg
Ikke at jeg tror Isis eller Al Nusra hadde vært noe bedre om dem hadde hatt tilgang til samme type våpen.
Vis hele sitatet...
Helt sikkert ikke. Men så er det heller ikke et alternativ å la disse styre Syria.

Sitat av Bearass Vis innlegg
Jeg har heller ikke videre tro på tanker som at denne gangen - denne gangen så får vi det til (altså at svaret er å styrte en diktator og innføre demokrati - som denne gangen skal fungere utmerket. Ikke som i Irak, ikke som i Libya. Denne gangen skal plutselig alt bli mye bedre og mer velfungerende. Nå har vi plutselig lært av alle feiltrinn i fortida.)
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke tatt til orde for at "vi" skal styrte en diktator. Jeg har tatt til orde for at det internasjonale samfunn ikke skal gjøre inngrep som sørger for at Assad blir sittende i annet enn i verste fall en svært kort og forhåndsdefinert overgangsperiode. Vil du jeg skal ramse opp diktatorer som har blitt avsatt av sitt eget folk eller ytre krefter uten at det har endt opp i katastrofescenarioer? Må jeg minne deg på at det å støtte diktatorer ikke alltid har slått riktig vei heller? Og at dette allerede er et katastrofescenario med Assad i maktposisjon?

Det eneste av betydning som står i veien for at Assad skal gå av, er Russland. Det er toskete å antyde at det er noe mer urealistisk eller naivt å støtte opp om den løsningen som forutsetter at Russland snur, enn den løsningen som forutsetter at hele den vestlige verden snur og at Syria skal deles opp i små områder styrt av de forskjellige motstandsstyrkene (hvem da, dersom FSA er en vits og alle motstandsstyrker er radikale jihadister?) etter en eller annen "stale-mate" ingenting tyder på at skal oppstå.

Hva angår internasjonale fredsbevarende styrker, har dette også vært foreslått av flere statsledere, både vestlige og ikkevestlige:
http://aranews.net/2015/09/muslim-st...rity-in-syria/
http://thinkprogress.org/security/20...-troops-syria/

Det kan være du trenger en liten realitetsorientering på hvem det er vi har med å gjøre. Her er et greit sted å begynne: http://www.telegraph.co.uk/news/worl...e-problem.html

Sitat av pkk1990 Vis innlegg
At du ikke gidder å se et hele 7 minutter langt klipp, begrunnet med at det er lite fruktbart og tungvindt, sier mer om at du ikke er villig til å endre ståsted og forstår at det blir vanskelig å debattere imot.
Vis hele sitatet...
Problemet er at du utviser et så høyt nivå av latskap når du ikke gjør særlig mer enn å lenke til en video, at det å engasjere seg i det du "sier" i stor grad oppleves som uinteressant.

I tillegg til det slashdot nevner, bør man legge merke til at Putin kritiserer det han kaller "one-sided actions" fra USA, mens han selv har sendt bakkestyrker inn i Ukraina for å bidra til å enten felle den demokratisk valgte regjeringen eller skille ut deler av Ukraina for innlemmelse i Russland, samtidig som han har annektert Krim. Hvor mye internasjonal støtte samlet han på forhånd for denne utenrikspolitiske manøveren? Han har også lagt ned veto i FN for alle tiltak som på noe vis kan svekke Assad, som praktisk talt alle andre nasjoner har vært for – derunder formuleringer av fordømmelser av Assads direkte angrep på sivile.

Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Om det er propaganda eller ikke får være opp den enkelte, men personlig liker jeg å gjøre meg opp min egen mening basert på hva folk sier, ikke utelukkende stole blindt på fakta jeg blir presentert.
Vis hele sitatet...
Sa han og siterte Putins påstander om at Putin har rett som bevis på at Putin har rett.

Sitat av pkk1990 Vis innlegg
At vestlig media bruker feilaktig propaganda for demonisere Russland er etter mitt syn et unektelig faktum.Vi kan f.eks. se på de siste hendelsene ang. russisk krenking av tyrkisk luftrom:

Tyrkia krenker Gresk luftrom daglig, til tross for ingen godkjennelse fra Hellas.
Vis hele sitatet...
Tyrkia og Hellas er allierte. Det er ikke Russland og Tyrkia. Tyrkia er et NATO-land, som vil si at krenkelse av tyrkisk luftrom begått av et land utenfor NATO er en krenkelse av NATOs luftrom. Dette ligger i militære alliansers natur. At Tyrkia krenker gresk luftrom er problematisk, og det samme er de andre momentene du nevner. De har som følge av det fått kritikk av vestlige statsledere, og mye av det har til stadighet vært oppe i vestlig media.

Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Troverdig...
Vis hele sitatet...
Du har avslørt Vesten. Det nye strategiske målet er å utrydde Leger uten grenser.
Sist endret av Provo; 8. oktober 2015 kl. 19:29.