View Single Post
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg våknet i dag med en overleppe(insiden av overleppen) som har død hud. Gikk å så på den i speilet, den døde huden er gulaktig. Jeg fjernet mesteparten, under er huden rød og blå/blodårer. Jeg snuser innimellom veldig mye, andre tider kun noen om dagen om jeg røyker istedet, som oftes når jeg drikker.

Noen andre som har opplevd dette? Har jeg fått leppekreft? Er det helt normalt og vil det blir som normalt om jeg gir opp snusen?
Vis hele sitatet...
Jeg er snart inne på mitt 5 år med snus, og har selv opplevd dette i tider hvor jeg snuser i overkant mye. Så og si helt likt, med "død" hud som er løs, og da huden under er veldig skjør, og litt sår.
Har det hendt at du har blødd, eller hatt en liten blodaktig smak i munnen når dette skjer?

Og nei, jeg tviler maksimalt på at dette er kreft. Hadde det vert kreft, ville du vel ha hatt en liten klomp? Og er 3 år siden jeg hadde dette for første gang, vil tro at jeg hadde merket det om jeg hadde kreft. (lignende tilfelle)

Vil tro at dette skyldes nikotinen, og det "ukjente" elementet i leppen din. Kroppen er jo vandt til at du tar en snus i ny og ne nå, men så fort du overskreder dette, vil du få sår, med tanke på at leppen ikke rekker å "reparere" seg selv før du tar en ny en. Da bytter leppen ut hud, eller da blir kvitt den gamle såre huden. Det er da hvertfal det jeg tror, rent hypotetisk sett.
Sist endret av Tempus; 1. mars 2011 kl. 21:42.