View Single Post
Trådstarter
387
Sitat av Herr potet Vis innlegg
Nok circlejerking fra dere to; Har dere en gang gjort noen forsøk på å undersøke hva elbil anno 2022 er en gang (bare sjekk ut bmw eller mercedes sine nettsider, feks..), eller sitter dere bare og ranter over at over i3, leafer og buddy'er ser overdrevent konseptaktige og relativt "rare" ut? Virker mest som syting over "elbilfordeler er urettferdige" og "jeg har ikke råd til en splitter ny bil fra mercedes eller bmw eller audi", så derfor må dere gråte krokodilletårer over bensinprisene og hvor stygge de første, rimelige elbilene ser ut.
Vis hele sitatet...
Haha circlejerking for alle penga! haha likte den.

Vel nei, i all hovedsak så er jeg bilentusiast så jeg er opptatt av at bilen skal "leve". Skal være som å sitte på med et dyr som brøler når man trykker på gassen. På toppen av dette så liker jeg at de har "øyne" og "munn". Dette ødelegger de med elbilene da de fjerner grillen og i tilegg så kjører flere av dem nå en lang lysstripe foran mellom "øyenene". På innsiden er de helt strippa. Er bare en skjerm og that's it. Jeg personlig syntes de er helt identitetsløse, MEN audi e-tron er absolutt en som ikke er så verst.

Når dette er sagt så har jeg drømt om en elegant mercedes i alle år og nå når jeg endelig har råd så kan jeg ikke kjøpe den.. uten å kaste penger ut av vinduet og for det ønsker jeg å gråte litt. Vil du gråte med meg vær så snill?


Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Akkurat idag, vel nei. Ikke om du har tenkt å bruke den utenfor bomringterritorium og skal kjøre mange km om dagen og har behov for 4x4, lastekapasitet og trekkvekt. Du sparer ikke på det, men du finner ikke en bil som kan erstatte de behovene nevnt over 1:1 ennå. Transporter, Crafter, Vito og Sprinter 4x4 ser ikke jeg bli elektrifisert helt med det første..

Personbil derimot, kanskje mer aktuelt med Elbil da det er mindre brukskostnader på dem + at du får jo en ikke så alt for ille bil for de summene nå heller i EL.
Vis hele sitatet...
Hmm.....

Sitat av atom Vis innlegg
Se på i4, den har da grill. En svært omdiskutert en.
Vis hele sitatet...
Sant! Den er ikke så verst

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Elbiler har ikkje behov for å kvitte seg med 60-80% av energien i drivstoffet som varme, og er følgelig heller ikkje avhengige av å dra utallige kubikkmeter luft gjennom radiatoren.

Når biler dukka opp såg dei ut som hestekjerrer, men uten hest. Etter kvart innsåg folk at det ikkje var hensiktsmessig, og utnytta at det faktisk ikkje var hestekjerrer, men ny type kjøretøy det var snakk om.

Det samme skjer no med elbiler. Det er ingen grunn til å holde på designelementer som var nødvendige før.
Vis hele sitatet...
Jo, man holder på designelementer nettopp for å gjøre bilen fin. Alle jeg har sagt dette til er enige med meg. Se for deg at du tar underleppa og drar den over overleppa di sånn at munnen din forsvinner. Sånn ser el-bilene uten grill ut
Sist endret av Laban22; 17. januar 2022 kl. 16:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.